Nood aan een paar dagen weg van het werk? Stel heel eenvoudig een out-of-office-melding in op jouw Microsoft Teams-profiel.
Collega’s, teamgenoten en andere geconnecteerde personen die jou een bericht sturen of jouw profiel bekijken binnen Teams, krijgen jouw out-of-office-melding te lezen dat je afwezig bent en mogelijk niet reageert.
Jouw out-of-office-status instellen vanuit Teams kan op twee manieren. Bovendien kan je de status koppelen aan jouw Outlook-agenda. Hoe je precies te werk gaat, leggen we uit in een paar eenvoudige stappen.
-
Out-of-office instellen vanaf de profielfoto
Ga naar jouw profielfoto en klik op statusbericht instellen. Selecteer onderaan planning niet aanwezig, kies automatische antwoorden inschakelen en schrijf je out-of-office bericht.
Dit bericht verschijnt bovenaan het chatvenster wanneer iemand je contacteert. De tekst wordt tegelijk als automatisch antwoord verstuurd in Outlook.
Een automatisch bericht sturen naar mensen buiten jouw organisatie? Klik dan het vakje aan naast antwoorden verzenden buiten mijn organisatie en kies tussen alleen contactpersonen of alle externe afzenders.
Wil je deze contacten een andere boodschap zenden? Gebruik dan het onderstaande vak.
Nu hoef je enkel nog de periode van jouw afwezigheid in te geven en op opslaan te klikken om het out-of-office bericht te activeren
De meldingen zijn gekoppeld aan jouw Outlook-account. Wanneer je wijzigingen in de out-of-office van Outlook aanbrengt, dan zullen die ook worden toegepast op Teams.