Advanced Analytics en AI worden steeds meer toegepast omdat organisaties de krachtige rol erkennen die deze technologieën spelen bij het verhogen van de efficiëntie en het concurrentievoordeel. Om de digitale transformatie te versnellen en de kosten in de hand te houden, zijn organisaties op zoek naar nieuwe use cases om de technologie op in te zetten.
Migreren naar de cloud, met zijn schaalbaarheid en betaalbaarheid, wordt steeds aantrekkelijker, en het gebruik is sterk versneld tijdens de COVID-19 pandemie omdat organisaties ernaar streven om drie dingen te bereiken:
- Meer operationele efficiëntie;
- Analytische inzichten en AI die helpen antwoorden te vinden op nieuwe uitdagingen;
- Die inzichten afleveren aan iedereen die ze nodig heeft.
In feite zet de cloud zijn grote stijging verder. Sommige rapporten suggereren dat 92% van de ondernemingen een multicloudstrategie heeft, en 82% kiest voor een hybride aanpak, waarbij het gebruik van zowel publieke als private clouds wordt gecombineerd.
De druk ligt nu op IT en leiders op het gebied van data science moeten de invoering van analytics en AI versnellen door middel van een samenhangende strategie. Het vinden van creatieve manieren om meer waarde te halen uit bestaande investeringen is essentieel, vooral omdat de legacy een grote uitdaging blijft.
Ontdek in onderstaande white paper van SAS de vier belangrijkste manieren waarop succesvolle organisaties hun analytics- en AI-strategie hebben uitgebouwd.