VMware Anywhere Workspace zet stapjes richting autonomie

VMware wil het beheer van digitale werkplekken automatiseren en dat zal IT graag horen. Het bedrijf zet die visie kracht bij met verbeteringen voor Anywhere Workspace.

Te veel te doen, te veel dashboards en te weinig tijd: de problemen waarmee IT’ers geconfronteerd worden zijn niet nieuw en de oplossingen al evenmin: centraler beheer met meer automatisering moet soelaas bieden. Tijdens Explore 2022 zet VMware in op de automatisering van het beheer van digitale werkplekken.

Drie pijlers dragen de visie. Volgens VMware moeten werkplekken zichzelf

  • Configureren: ze krijgen automatisch de gewenste staat zonder dat ze daartoe constant gemonitord moeten worden via reactief beleid.
  • Genezen: door intelligent incidenten te detecteren en te isoleren wordt het mogelijk om omgevingen opnieuw naar hun normale functionele staat te zetten.
  • Beveiligen: proactieve acties zorgen voor toegangsbeheer of quarantaine van apps of zelfs toestellen, zodat problemen zo automatisch mogelijk worden weggewerkt.

VMware zet verschillende stappen in de richting van die visie via updates voor zijn VMware Anywhere Workspace-aanbod. Zo krijgt VMware Horizon Cloud op Microsoft Azure een grote update die een impact heeft op de infrastructuur die nodig is binnen omgevingen van klanten. In sommige gevallen gaat de infrastructuurkost met wel 70 procent omlaag, beweert VMware.

Horizon Managed Desktop

VMware kondigt verder Horizon Managed Desktop aan. Dat is een cloudgebaseerde en flexibele oplossing voor volledig beheerde virtuele desktops en bijhorende apps. De oplossing werkt on-premises, in een hybride omgeving of gewoon in de publieke cloud.

Horizon Managed Desktop neemt tijdrovend werk weg van IT-teams en garandeert voorspelbare maandelijkse kosten. VMware verwacht dat klanten via de oplossingen snel en eenvoudig VDI-omgevingen op de juiste plek kunnen configureren voor hun werknemers.

lees ook

VMware Aria: centraal multicloud-beheer onder een splinternieuwe merknaam

VMware geeft nog aan samen te werken met Google voor de validatie van ChromeOS, zodat Chromebooks eenvoudig dienst kunnen doen als thin clients voor VMware Horizon-VDI’s.

Workspace One UEM

Workspace One UEM krijgt ook een flinke uitbreiding van de functionaliteit. Klanten kunnen binnenkort niet alleen VMware Horizon virtual desktops beheren via de oplossing, maar ook toestellen van derden.

Bijkomend introduceert VMware zogenaamde Digital Employee Experience Management (DEEM)-oplossingen. Die bestaan uit voorgekauwde dashboards die gegevens weergeven zoals ROI, het gebruik van gedeelde toestellen, applicatieprestaties en meer.

Aansluitend zorgt DEEM Guided Root Cause Analysis ervoor dat IT-teams sneller problemen kunnen identificeren en oplossen. De functie zet machine learning in om IT te helpen relevante datapunten te correleren en zo tot een oplossing te komen. Indien toepasselijk kunnen automatiseringen er daarna voor zorgen dat gelijkaardige problemen bij andere gebruikers meteen worden opgelost.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.