Om Slack verder te integreren in het Salesforce-portfolio, lanceert de CRM-specialist Slack-First Customer 360.
Salesforce versterkt de positie van communicatiekanaal Slack met Slack-First Customer 360. Slack wordt met de integratie ook opgenomen in de clouddiensten van Salesforce. Het doel is om een wat het bedrijf digitale HQ noemt, tot stand te brengen.
Verbetering communicatietools
De overname van Slack werd eind vorige maand beklonken. De overnemer, Salesforce, was al aanwezig in heel veel bedrijven en zocht al langer naar betere interne en externe communicatietools voor zijn klanten.
Eén van de mogelijkheden tot verbetering was een 360°-portfolio, waarin de totale interactie tussen klant en bedrijf mogelijk is. In het portfolio wordt het volledige plaatje van de klant geschetst.
Combinatie verschillende bedrijven
Verschillende teams kunnen voordeel halen uit Slack-First Customer 360. Zo worden voor verkoopteams vensters opgezet waarin bestanden, gesprekken en data samen worden ondergebracht, wat de ordelijkheid ten goede komt. Verder krijgen zij dagelijks een automatische briefing, met een overzicht van taken en meetings die voor die dag op de planning staan.
Om de klantendienst te verbeteren zijn Swarming en Expert Finder ontwikkeld. Swarming maakt een chatkanaal om in groep rond complexe en belangrijke zaken te werken. Expert Finder zoekt -zoals de naam aangeeft- een expert die het kanaal kan helpen.
Tot slot kunnen bedrijven beter omgaan met automatisch gegeneerde data. Voor het marketingteam betekent dit bijvoorbeeld dat zij met inzichten uit de Marketing Cloud en Datorama aan de slag kunnen gaan. Ook Tableau wordt geïntegreerd, om gegenereerde data op een overzichtelijke manier weer te geven.
Slack-First Sales, Service en Marketing zijn vanaf dit najaar beschikbaar als pilot, Slack-First Analytics is volledig beschikbaar in de herfst van 2021. In de tussentijd zijn de diensten van Datorama al beschikbaar.