Otter.ai geeft betalende gebruikers een eigen assistent. Alle vergaderingen die in de kalender van Google of Outlook gepland staan, woont Otter Assistant automatisch bij. De functie transcribeert de volledige vergadering en stuurt de notities door naar alle genodigden. Zo zijn werknemers die niet op de vergadering aanwezig waren, toch op de hoogte.
Binnenkort zal Otter Assistant automatisch vergaderingen bijwonen, die gepland staan in je Google of Outlook kalender. De assistent voert een spraak-naar-tekst-functie uit en transcribeert dus alles wat jij en je collega’s vertellen tijdens de vergadering. In de notities kan iedereen onmiddellijk aanpassingen maken, opmerkingen toevoegen en markeren. Na de vergadering is het mogelijk de notities door te sturen naar alle genodigden en dus ook iemand die zijn kat stuurde naar de vergadering.
Het bedrijf Otter.ai is een spraak-naar-tekst-bedrijf dat in het verleden voornamelijk functies voor Zoom uitbracht. Voor dit platform werd de functie ook al in mei aangekondigd. Nu breidt Otter.ai dit uit naar Microsoft Teams, Google Meet en Cisco WebEx.
lees ook
5 tips om nóg beter te videobellen
Kwaliteit voor je geld
Gebruikers moeten wel minstens in het bezit zijn van een Otter Business Plan, met een prijskaartje van 30 dollar per maand of 240 per jaar per gebruiker. Wie in het bezit is van een Pro of Business plan kan de woordenschat van de assistent uitbreiden, met jargontermen of woorden die enkel binnen het bedrijf worden gebruikt. De duurdere plannen krijgen de mogelijkheid om het taalverwerkingsalgoritme te verbeteren.
De betrouwbaarheid van de spraak-naar-tekst-functie is dan ook niet helemaal perfect, maar het is één van de beste op de markt. Het bedrijf ontwikkelt eigen algoritmes in de cloud, die voortdurend verbeteren.