Canva Enterprise is een all-in-one werkplekoplossing voor visuele contentcreatie, gericht op middelgrote tot grote designteams.
Canva kondigt grote vernieuwingen aan. De designtool kreeg een visuele update en er wordt ook een nieuwe abonnementsformule gelanceerd voor grote bedrijven: Enterprise. Wat Office voor Microsoft is, moet Enterprise zijn voor Canva: een suite waar bedrijven alles vinden wat ze nodig hebben voor (visueel) kantoorwerk. Voor kleinere organisaties lanceerde Canva eerder al de Teams-formule.
Visuele workflows
Met Enterprise wil Canva de visuele workflow beter ondersteunen. Alle Canva-tools voor design, contentproductie, samenwerking en AI worden gecentraliseerd onder één account. Zo wil Canva zich positioneren als all-in-one-oplossing voor visuele contentcreatie. Een brainstormsessie op een whiteboard kan in één klik worden omgezet naar een samenvattend document, waar op zijn beurt eenvoudig een presentatie of een datavisualisatie van wordt gemaakt.
Enterprise-gebruikers kunnen ook zelf applicaties bouwen en die met api’s koppelen aan hun Canva-suite. Verder zit ook nog accountbeheer en beveiliging ingebakken in de formule. Met Canva Shield wil het designplatform op een gecontroleerde manier laten experimenteren met AI-aangedreven creatietools, rijkelijk aanwezig op het designplatform.
Zet je merk in de kijker
Enterprises durven wel eens een beetje ijdel te zijn en hechten er belang aan om hun merk in de verf te zetten. Canva wil je de tools bieden om je merk tijdens ieder contactmoment met klanten, maar ook eigen werknemers te versterken. Brand Kit is het centrale punt van alle assets om je merkidentiteit rond te bouwen, zoals logo’s, kleuren en de tone of voice die je bedrijf wil uitdragen.
Canva Enterprise is vanaf vandaag beschikbaar en is gericht op bedrijven met minstens duizend werknemers. Prijzen zijn te bespreken met de salesteams van Canva. Alle gebruikers kunnen vanaf vandaag aan de slag met het vernieuwde design. Hiervoor werkt Canva met een ‘first come first served’-principe voor de eerste één miljoen gebruikers die overschakelt. De rest zal moeten wachten tot augustus.