Avaya introduceert Cloud Office in België

Avaya Cloud Office

Avaya en RingCentral breiden de beschikbaarheid van Avaya Cloud Office by RingCentral uit naar vijf nieuwe Europese landen, waaronder België. De unified communications-oplossing voor team messaging, videovergaderen en cloud-telefonie is vanaf december beschikbaar in België, Oostenrijk, Duitsland, Italië en Spanje. 

Sinds de lancering in maart dit jaar is Avaya Cloud Office beschikbaar in 12 landen. Er staan nog meer landen op de planning voor 2021. “De huidige wereldwijde uitrol van Avaya Cloud Office is een snelle reactie op de grote vraag naar de oplossing onder partners en klanten, en onze inspanningen om aan die vraag te voldoen”, aldus Dominiek Vandierendonck, Managing Director Avaya Belgium & Luxembourg. 

“Avaya Cloud Office speelt een belangrijke rol in een aanzienlijk aantal strategieën voor digitale transformatie van onze klanten”, zegt Vandierendonck. “De oplossing biedt geavanceerde communicatiefuncties in een flexibel en betrouwbaar pakket dat voldoet aan de steeds meer uiteenlopende zakelijke behoeften.” 

Bedrijfstelefonie gaat over op de cloud

Op dit moment is vooral flexibiliteit een belangrijke factor voor bedrijven die Avaya Cloud Office gebruiken. De meest recente Frost & Sullivan-analyse van de Europese UCaaS-markt laat zien dat werknemersbestanden van Europese bedrijven steeds meer verspreid raken. Dat komt onder meer doordat steeds meer werknemers op afstand werken. Ook de toename van het klantenbestand, de reseller-kanalen en de toeleveringsketens in meerdere landen en regio’s speelt een rol. 

Door het verspreid raken van  werknemersbestanden, neemt de vraag naar flexibele modellen voor technologie consumptie, mobiliteit en geavanceerde samenwerkingstools toe. Uit de cijfers van Frost & Sullivan blijkt dat 83% van de wereldwijde IT/telecom-investeringsbeslissers van plan is tegen 2021 de hele bedrijfstelefonie of delen daarvan naar de cloud te verplaatsen. 

Nieuwe functies in Avaya Cloud Office

Met de uitrol naar meer landen, brengt Avaya Cloud Office ook een aantal nieuwe functies met zich mee. Zo wordt Avaya Cloud Office beschikbaar in een donker thema voor een betere weergave. Daarbij zorgt de integratie met Microsoft 365 en Google-contacten voor betere communicatie en updates. 

Meer nieuwigheden in de uitrol zien we op het gebied van belfuncties. Gebruikers kunnen met één klik overschakelen van spraakoproep naar video-oproep en gesprekken aannemen die naar de extensie van een andere gebruiker gaan. Gebruikers kunnen ook een wachtrij opzetten naar andere extensies. Z worden er meer oproepen beantwoord en gaan gesprekken minder snel naar de voicemail. 

Voortaan biedt Avaya Cloud Office controles en wachtwoordbescherming voor admins, hosts en moderators. Deelnemers kunnen het beeld overschakelen naar een van de twee nieuwe lay-outs: Film Strip en Active Speaker. Met deze functies wil Avaya een betere gebruikerservaring bieden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.