Nieuwe Microsoft Outlook-app kampt met inlogproblemen

microsoft outlook windows

Gebruikers krijgen een foutmelding bij het openen van de Outlook-desktopapp voor Windows 11 en Windows 10. Microsoft is op de hoogte van het probleem.

Er is een fout opgedoken in de Outlook-desktopapp voor Windows 11 en Windows 10, opgemerkt door Windows Latest. Door deze fout 0x80049dd3 kunnen gebruikers zich niet meer aanmelden via de app. Microsoft laat weten dat het op de hoogte is van het probleem. De foutmelding zou niet gelinkt zijn aan de recente Windows-updates.

Toegang geweigerd

Verschillende gebruikers zouden de foutmelding reeds hebben opgemerkt. Windows Latest voerde zelf een test uit en merkte op dat de Outlook-app bij het openen een bericht weergeeft met “Toegang geweigerd” in de inbox. Hierdoor is ook toegang tot onder andere de mappen concepten, verzenden, en spam niet mogelijk. Nadien wordt je gedwongen om opnieuw aan te melden, waarna een pop-up verschijnt met “Er is iets misgegaan”. Vervolgens verschijnt de foutcode 0x80049dd3.

lees ook

Microsoft pakt lang aanslepende bug aan in Outlook

Windows Latest deelt tot slot een mogelijke manier om het probleem te omzeilen, door eenvoudig de prompt te sluiten. Alleen zal het probleem zich weer voordoen wanneer u Outlook opnieuw probeert te openen in Windows 11 en Windows 10.

De foutmelding zou niet gelinkt zijn aan de recente Windows-updates, dus het heeft geen zin om recente updates te verwijderen. Microsoft laat aan Windows Latest weten dat het op de hoogte is van het probleem.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.