De schrijfhulp van LinkedIn blijkt niet zo populair te zijn als gedacht volgens de CEO van LinkedIn. Dit heeft volgens hem te maken met je professionele reputatie.
LinkedIn en AI zijn ondertussen onafscheidelijk. Het platform omarmde AI reeds op verschillende manieren: voor het zoeken naar een job, uitbreiden van een netwerk of om routinetaken van recruiters over te nemen. Recent kreeg LinkedIn ook een nieuwe schrijfhulp voor berichten, al is deze assistent niet zo populair als verwacht, vertelde CEO Ryan Roslansky in een interview met Bloomberg.
LinkedIn en AI
Roslansky ziet de AI-golf over het ledenbestand komen. “In het afgelopen jaar is er een 6x toename geweest van functies die AI-gerelateerde vaardigheden vereisen.” Bovendien is het aantal gebruikers dat AI-vaardigheden aan hun profielen toevoegt 20x gestegen.
lees ook
LinkedIn lanceert AI-gedreven zoekfunctie voor werkzoekenden
Hoewel LinkedIn verschillende AI-functies aanbiedt voor werkzoekenden en recruiters, blijkt de nieuwe schrijfassistent voor LinkedIn-berichten niet zo populair te zijn. Deze schrijfhulp zal jouw bericht niet helemaal opnieuw schrijven, maar met één druk op de knop kan AI je wel enkele suggesties geven om de tekst te verbeteren.
Online CV
Roslansky geeft een verklaring voor het feit dat deze functie niet zo populair blijkt te zijn. “De barrière veel hoger” om op LinkedIn te posten. Dit omdat het platform vaak gezien wordt als je “online cv”.
“Als je op X of TikTok wordt aangesproken, is dat één ding,” voegde hij eraan toe. “Maar als je op LinkedIn wordt aangesproken, heeft dat echt impact op je vermogen om economische kansen voor jezelf te creëren”, duidt hij.