Telenet Wi-Free verdwijnt vanaf 1 november

telenet

Klanten van Telenet kunnen vanaf 1 november niet meer verbinden met de Wi-Free-hotspots. Telenet zet de dienst stopt omdat het meer geld kostte dan opleverde.

Tweakers ontdekte het verdwijnen van Telenet Wi-Free via een (misnoegde) klant op het forum van de provider. Telenet heeft inmiddels ook bevestigd dat het Wi-Free stopzet per 1 november. Iedere mobiele klant zal hier deze maand van op de hoogte worden gebracht via de factuur.  

Telenet Wi-Free was een hotspotdienst waarmee je je onderweg kon verbinden op een hotspot aangemaakt via de modem van andere Telenet-klanten in de buurt. De provider ziet drie redenen om de hotspotdienst stop te zetten. Volgens Telenet maakten klanten nu meestal ‘onbewust’ gebruik van de dienst. Huidige abonnementen bevatten voldoende mobiele data zodat je bijna overal in België wel gebruik kan maken van mobiel internet.

Hoge onderhoudskosten

De Wi-Free-dienst kan dus perfect vervangen worden door mobiel internet, klinkt de redenering. De dienst blijven aanbieden en onderhouden kost Telenet meer geld dan het binnenbrengt. Omdat de nood aan wifi op verplaatsing daalt, kan de provider ‘de hoge onderhoudskosten niet meer kan verantwoorden’. Nieuwste generaties modems zullen bovendien ook geen Wi-Free-signalen meer uitzenden.

Telenet-klanten zullen vanaf 1 november dus volledig aangewezen zijn op mobiel internet om onderweg online te blijven. Hoeveel gigabytes aan data je in de zakelijke abonnementsformules van de provider (of een andere) ter beschikking krijgt, kan je in dit artikel vergelijken om de voor jou beste formule te vinden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.