Storing bij mobiele diensten Telenet en Base – update

telenet internet

De mobiele diensten van Telenet en Base ondervonden deze middag een grote storing. De telefoon van de Telenet klantendienst stond roodgloeiend, maar het probleem zou intussen verholpen zijn.

Update 17u30: Telenet geeft aan dat de storing is verholpen. Alles zou in principe opnieuw moeten werken. Een stroomonderbreking in een datacenter in Aartselaar zou de boosdoener zijn geweest. Die onderbreking zorgde voor een eerste storing, waarna veel mensen tegelijk een oplossing zochten en het netwerk overbelast raakte.

Telenet onderzoekt hoe het probleem kon gebeuren. In principe werken kritieke datacenters met back-up-systemen, waardoor de stroom niet zomaar kan uitvallen. In dit geval lijkt er toch iets te zijn misgelopen.

Origineel artikel: Op dit moment kampen zowel Telenet als Base met een grote storing. Omstreeks 14 uur was er een forse piek waar te nemen in het aantal meldingen van gebruikers (allestoringen.be). Nog geen uur later tikte het al de som van 2.500 meldingen aan. Zowel Telenet als Base kampen momenteel met dezelfde storing, waardoor bellen, sms’en en mobiel surfen op het internet niet mogelijk is. De oorzaak is nog niet bekend.  

Oorzaak onbekend

De Telenet klantendienst heeft het druk, heel druk. Heel wat klanten ondervinden problemen met hun mobiele diensten, en kunnen zich niet aanmelden om het verbruik te bekijken of aanrekeningen te betalen op het Telenet-platform. Ook Telenet zelf kampt met problemen waardoor de klantendienst niet in staat is om de hoeveelheid klachten te verwerken.  

Het enige wat Telenet –en Base klanten nu kunnen doen, is wachten op een oplossing. De problemen strekken zich uit over heel Vlaanderen. Bellen naar de klantendienst is voorlopig niet de oplossing, aangezien ze zelf de oorzaak nog niet achterhaald hebben. Wachten is de boodschap.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.