Voor 2022 wil de telecomprovider naar 24% groeien. Tegen 2024 ligt het doel op 99% voor alle Belgische bewoners.
In de jaarresultaten van 2021 bevestigt Proximus dat 31 procent van zijn kapitaaluitgaven naar de fiberuitrol gaat, goed voor ongeveer 373 miljoen euro. In de laatste drie maanden van het jaar werden 126.000 bijkomende woningen en bedrijven aansluitbaar gemaakt op fiber. Dat brengt de fibervoetafdruk op 813.000 woningen en bedrijven, goed voor een dekkingsgraad van bijna 14%.
Guillaume Boutin, CEO van de Proximus Groep: “Wat de toekomst betreft, zijn we klaar om onze uitrolcapaciteit nog verder op te voeren en hebben we de ambitie om onze dekkingsgraad vanaf eind 2022 elk jaar met 10 procentpunten te doen toenemen. We willen de onbetwiste netwerkleider in België worden en daarom investeren we ook in de uitrol van 5G-netwerken, met als doel 99% van België te bestrijken tegen 2024.”
Aan de professionele kant steeg de omzet van de Enterprise-unit met 1,9%, vooral dankzij de hogere omzet uit mobiele en ICT-diensten. Globaal steeg de onderliggende omzet van de Groep met 3,8 procent tot 1.441 miljoen EUR.