Orange toont groeicijfers en ziet mobiel internet sterk stijgen

orange

Orange heeft vandaag financiële details van 2018 kenbaar gemaakt. Over de hele lijn is er groei. Orange legt in het rapport specifiek de focus op meer mobiele klanten (+61.000 jaar op jaar) en convergerende klanten (75 procent groei jaar op jaar). Focus voor 2019 wordt het internet-only-abonnement.

Telecomprovider Orange heeft financiële informatie gedeeld over 2018 met heel wat groene cijfers. Het aantal klanten met een mobiel abonnement steeg jaar op jaar met 61.000 naar 2,5 miljoen abonnees. Orange benadrukt dat de royale bel- en datalimieten een belangrijke factor zijn.

Dat laatste gaat hand in hand met een groter dataverbruik. In december is het verbruik jaar op jaar met 79 procent gestegen naar 3,2 GB/maand.

Convergent aanbod

Ook het convergente aanbod (tv-internet-gsm) toont groei. In totaal steeg het aantal LOVE-klanten tot 180.000, een groei van 75% vergeleken met 2017. Het aantal netto nieuwe klanten die speciaal voor dat aanbod naar Orange zijn verhuisd, steeg met 25.000.

Michaël Trabbia, CEO van Orange België: “Ook in 2019 blijven we oog hebben voor de frustraties van onze klanten in België. Daarom zullen we een echt internet-only-abonnement introduceren. We beloven om onze prijzen voor mobiele diensten en bundels niet te verhogen. En tot slot garanderen we mobiele dekking binnenshuis voor elke klant.”

Actieve concurrentie

“Ondanks de actieve concurrentie, het verlies van mvno-inkomsten en de impact van de Europese roamingverordening heeft Orange Belgium alle doelstellingen voor 2018 behaald,” zegt Arnaud Castille, CFO van Orange België.

“We hebben in 2018 ook twee belangrijke mijlpalen verwezenlijkt die bepalend zijn voor de toekomst. Ten eerste hebben we een groothandelspartnership van vijf jaar gesloten met Medialaan, de grootste Vlaamse commerciële omroep. En ten tweede zijn we erin geslaagd om de bruto-verliezen van de convergente activiteiten (tv-internet-gsm) met 11% terug te schroeven door een combinatie van kostenoptimalisering, terugdringing van het klantenverloop en lagere groothandelsprijzen.”

 

Gerelateerd: Orange onthult deze zomer internet-only abonnement

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.