Ombudsdienst Telecom: “Klantendienst Digi moet beter bereikbaar zijn”

digi
Het hoofdkantoor van Digi in Brussel.

Volgens de Ombudsman Telecom moet de nieuwe telecomprovider Digi beter bereikbaar zijn. De ombudsdienst ontving al diverse klachten van klanten.

Telecomprovider Digi maakte eind vorig jaar zijn intrede in België, maar dat ging niet zonder slag of stoot. Enkele weken geleden doken namelijk de eerste “kinderziektes” op. De klantendienst van de provider zou onbereikbaar zijn en ook het overzetten van gsm-nummers verloopt moeizaam. De Ombudsman Telecom zegt dat de klantendienst van Digi veel beter bereikbaar moet zijn, en dat er verschillende pijnpunten weggewerkt moeten worden, volgens VRTnws. Digi erkent de problemen en werkt momenteel aan een oplossing.

Onbereikbaar

Een eerste pijnpunt van de nieuwe telecomprovider in ons land heeft betrekking op de onbereikbaarheid van de klantendienst. “De communicatie verloopt heel traag en is vaak te summier. Ook de overdracht van het gsm-abonnement of gsm-nummer van de huidige provider naar Digi loopt wel eens verkeerd. In theorie zou dat binnen een werkdag moeten gebeuren, maar we stellen vast dat mensen ons daarover regelmatig problemen melden”, aldus de Ombudsman aan VRTnws.

lees ook

Eerste klachten telecomprovider Digi: lange wachttijden en privacyproblemen

De Ombudsdienst zou al een 60-tal klachten ontvangen hebben van ontevreden klanten. “Het is moeilijk om te zeggen of dat nu veel klachten zijn of niet, want het is al heel lang geleden dat er een nieuwe telecomspeler in België is begonnen. We hebben dus geen ijkpunt om mee te vergelijken.”

Compensatie

Digi is zich bewust van deze pijnpunten en excuseert zich voor deze ongemakken. Verder laat het bedrijf weten dat het werkt aan oplossingen. “We zien elke week verbeteringen en de wachttijden aan de telefoon worden steeds korter. In totaal werken er nu meer dan 300 mensen voor Digi in België, waarvan een groot deel op de klantendienst. Daar komen binnenkort opnieuw mensen bij om het team te versterken”, aldus Dorian Kronenwerth, Customer Care Director van Digi België.

Klanten die last ondervonden hebben bij een te trage nummeroverdracht, worden bovendien niet in de steek gelaten. Digi beschikt namelijk over een lijst met klanten die in aanmerking komen voor een compensatie. “De compensatie die consumenten krijgen bij een te trage nummeroverdracht, zal worden betaald”, stelt de directeur.