Eerste klachten telecomprovider Digi: lange wachttijden en privacyproblemen

digi
Het hoofdkantoor van Digi in Brussel.

De nieuwe telecomprovider Digi krijgt te maken met enkele kinderziektes, al lijken de meeste problemen reeds van de baan te zijn.

De nieuwe telecomprovider Digi maakte op 11 december zijn langverwachte intrede in België. “Onze missie is om telecom opnieuw betaalbaar te maken”, vertelde Jeroen Degadt, General Manager van Digi Belgium tijdens de persconferentie in december. Het maandelijkse abonnement van vijf euro deed de telecommarkt in België daveren.

Na een maand actief te zijn, lijken er al enkele ‘kinderziektes’ op te duiken. Volgens De Morgen botsen klanten op verschillende problemen. Ook op gebied van privacy laat Digi enkele steken vallen. Zo verschenen de gegevens van sommige klanten in de Witte Gids zonder toestemming. “Een grote instroom van nieuwe klanten” ligt aan de basis van de problemen, aldus PR-manager Charlotte Marron aan De Morgen.

“Kinderziektes”

Volgens De Morgen loopt de start van de nieuwe telecomaanbieder Digi voor heel wat klanten stroef. Op het reviewplatform TrustPilot zakken de scores van Digi na enkele negatieve reacties van klanten. Zo is de klantendienst moeilijk bereikbaar, lopen de wachttijden voor een SIM-kaart op en verloopt de overzetting van GSM-nummers moeizaam.

lees ook

Digi doet Belgische telecomprijzen nu al zakken

“Voor het merendeel van onze klanten functioneren roaming en mobiele data zoals het moet. Specifieke problemen behandelen we met de hoogste prioriteit”, vertelt de PR-manager aan De Morgen.

Witte Gids

Daarnaast dook er een privacyprobleem op waarbij namen, adresgegevens en telefoonnummers van verschillende gebruikers in de Witte Gids werden gepubliceerd, zonder toestemming. Dit probleem ontstond door “een menselijke fout” maar zou naar eigen zeggen opgelost moeten zijn.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.