BKM-Orange fuseert met Orange Belgium om een geïntegreerde ICT- en connectiviteitsdienstverlening aan te bieden.
ICT-integrator BKM gaat na een eerdere overname helemaal op in Orange Belgium. Deze stap maakt deel uit van de strategie van Orange om de klantenervaring te verbeteren en ICT-behoeften centraal te stellen in het zakelijke aanbod.
In 2019 bundelden BKM en Orange hun krachten als BKM-Orange. De ambitie was toen om te voldoen aan de vraag naar een gecombineerde connectiviteits- en ICT-aanbieder voor B2B-klanten. De samenwerking zet zich nu voort onder de vlag van Orange Belgium. Deze fusie is een onderdeel van de Lead the Future-strategie van Orange, met een sterke focus op het verbeteren van de klantbeleving door ICT-dienstverlening centraal te stellen.
Volledige integratie in Orange Belgium
Vanaf 1 maart 2024 zal Orange Belgium alle activiteiten van BKM-Orange overnemen. Deze stap is gericht op het stroomlijnen van de bedrijfsactiviteiten en branding binnen de Orange Groep, het verbeteren van de klantenervaring, het versnellen van de ontwikkeling van ICT-activiteiten en het verhogen van de efficiëntie.
BKM-Orange heeft zich in de loop der jaren gepositioneerd als een relevante speler op de Belgische markt voor kmo’s en grotere ondernemingen, met een aanbod dat vier kerngebieden omvat: Unified Communications & Collaboration (UCC) oplossingen, IT- en beveiligingsoplossingen, document- en visual-oplossingen en connectiviteitsoplossingen. Het bedrijf speelt ook een rol in cloudgebaseerde UCC-oplossingen en heeft in 2023 40 miljoen euro aan pro-forma inkomsten gegenereerd.