Microsoft Copilot vult prompts zelf aan

Microsoft Copilot

Weet je niet hoe je prompt te formuleren aan Microsoft Copilot? De AI-assistent helpt je nu ook met het vinden van de juiste vraag om het juiste antwoord te krijgen.

Om een goed antwoord te krijgen van Copilot of andere generatieve AI-toepassingen, is het belangrijk om de juiste vraag te stellen. Dit lijkt makkelijker dan het is, omdat AI net als mensen voldoende context nodig heeft. Geef je een collega onduidelijke instructies, kan je ook niet verwachten dat hij of zij de opdracht tot een goed einde brengt.

Niet iedereen hoeft een volleerde prompt engineer te zijn, want Microsoft maakt het eenvoudiger om te converseren met Copilot. De AI-assistent voorziet je voortaan niet alleen meer van antwoorden op je vragen, maar kan voortaan ook de vraag aan zichzelf voor je stellen. Microsoft voegt automatische aanvul- en herschrijffuncties voor prompts toen aan Copilot.

lees ook

Copilot Pro in Microsoft 365 verstaat nu ook Nederlands

Stel de juiste vraag

Weet je niet goed hoe je de prompt moet formuleren, dan helpt Copilot je op de goede weg. Wanneer je een prompt begin te typen, zal Copilot voortaan automatisch aanvulsuggesties geven. Naast aanvullen kan Copilot ook promps herschrijven. Met één klik op de knop herwerkt Copilot eenvoudige prompts tot meer gedetailleerde beschrijvingen van wat je precies wilt.

Microsoft voegt ook Catch Up toe aan Copilot, een nieuwe chatinterface die responsieve aanbevelingen doet op basis van je persoonlijke activiteit. Ziet Copilot bijvoorbeeld dat je komende donderdag een evaluatiegesprek met je baas hebt gepland staan, dan helpt Copilot je met de voorbereidingen op het gesprek. Binnenkort kan je in Copilot Labs ook prompts maken die specifiek zijn afgestemd op je teams, om de AI-ervaring nog persoonlijker te maken.

Het is niet toevallig dat Microsoft de Copilot-aankondigingen vandaag doet. Het maakt de resultaten van zijn jaarlijkse Work Trend Index bekend, een globale studie naar wat er speelt op de werkvloer. AI is niet onverwachts de rode draad doorheen het rapport.

Uit de studie blijkt dat drie op vier kenniswerkers vandaag op één of andere manier AI gebruikt en dat AI-vaardigheden ook verwacht worden om nog werk te kunnen vinden, maar dat bedrijfsleiders nog worstelen met een concrete visie en implementatieplan rond de technologie te bouwen. Microsoft pronkt zelf met cijfers dat wie Copilot gebruikt, tot elf procent minder e-mails hoeft te lezen en tot tien procent meer bewerkingen uitvoeren in Word-, Excel- en PowerPoint-bestanden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home