Huawei verkoopt Honor om het merk in leven te houden

Handelsoorlog blijft voelbaar

honor

Honor, het smartphonemerk van Huawei dat focust op prijsbewuste klanten, is verkocht. Volgens Huawei is die beslissing noodzakelijk om het merk in leven te houden na immense druk en beperkte beschikbaarheid van componenten om smartphones te maken.

Het is voorlopig niet duidelijk hoeveel de deal waard is, maar Reuters rapporteerde eerder deze maand dat de verkoop Huawei tot 15 miljard dollar kan opleveren. Huawei laat weten dat het geen enkel aandeel wil behouden of beslissingen wil nemen in het nieuwe Honor-bedrijf en volledig aan de zijlijn staat.

De nieuwe eigenaar is Shenzhen Shixin New Information Technology Co., een nieuw consortium van partners en bedrijven die gesteund worden door de overheid.

Opnieuw toegang tot Google?

Dankzij de nieuwe eigenaar krijgt Honor meer flexibiliteit om zijn producten te ontwikkelen. Het kan mogelijk zonder handelsrestricties opnieuw deals sluiten met Qualcomm en Google om relevant te blijven in de markt.

Het wordt voor Honor een grote transformatie omdat het merk tot nu toe veel technologie van Huawei gebruikte, onder andere de eigen Kirin-chips die nu niet meer kunnen worden gemaakt door TSMC.

lees ook

Huawei mogelijk in de problemen met Android-updates na verlopen Google-licentie

Het valt af te wachten hoe snel deze verkoop voelbaar is bij ons. Werd er achter de schermen al het nodige in orde gebracht en worden er komend voorjaar al nieuwe Honor-modellen verwacht? Of moet alles nog starten en mikt het bedrijf pas op een lancering eind volgend jaar? De nieuwe eigenaar van Honor komt vermoedelijk snel naar buiten met een statement.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home