ServiceNow koopt Lightstep voor technologie om prestatie applicaties te monitoren

ServiceNow

ServiceNow maakt bekend Lightstep over te nemen: een start-up die zich richt op het monitoren van applicatieprestaties. Met de functies van Lightstep wil ServiceNow zijn IT-operaties-aanbod verder verbeteren. De deal is waarschijnlijk dit kwartaal nog rond. 

Dankzij de aankoop van Lightstep is ServiceNow in staat om zijn klanten te voorzien van een manier om de prestaties van applicaties te monitoren en problemen in een vroeg stadium te ontdekken. Zo kunnen grotere problemen, zoals een website die plat gaat of een applicatie die crasht, worden voorkomen. 

“Met Lightstep gaat ServiceNow de manier waarop softwareoplossingen worden geleverd aan klanten transformeren. Dat maakt het uiteindelijk makkelijker voor klanten om snel te innoveren”, zegt Pablo Stern, SVP & GM voor IT Workflow Products bij ServiceNow, in een statement. “Vanaf nu zijn klanten in staat om hun software sneller dan ooit te bouwen en beheren, zodat ze vol zelfvertrouwen een nieuw tijdperk van werken ingaan”, aldus Stern. 

Apps voor het monitoren van applicatie prestaties zijn populair

Het ziet ernaar uit dat de markt rondom het bijhouden van applicatie prestaties populair is onder tech-bedrijven. Afgelopen november kocht IBM applicatie-prestatiemonitoring-start-up Instana over. Als aanvulling op deze acquisitie kocht IBM vorige maand ook Turbonomic

Applicaties monitoren en ze draaiende houden is essentieel. Zowel voor de continuïteit van het bedrijf als voor loyaliteit van klanten. Ook als een applicatie niet geheel plat ligt, maar langzaam werkt of op een andere manier niet goed werkt, wekt dat waarschijnlijk irritatie op bij gebruikers. Dat kan er uiteindelijk voor zorgen dat gebruikers overstappen naar de concurrent. Software van bedrijven als Instana en Lightstep helpt om problemen te detecteren, voordat ze impact hebben op een groot deel van de gebruikers. 

Lightstep CEO: ‘ServiceNow is een mooie landingsplaats’

Ben Sigelman, oprichter en CEO van Lightstep ziet ServiceNow als een goede landingsplaats voor zijn bedrijf. “We hebben altijd geloofd dat de waarde van observeren moet uitbreiden over het hele bedrijf, zodat het meer helderheid en vertrouwen geeft aan elk team dat betrokken is bij deze moderne, digitale bedrijven”, zegt Sigelman in een statement. 

Lightstep werd in 2015 opgericht in San Jose in California. De start-up heeft een klantenbestand dat bestaat uit onder meer GitHub, Spotify en Twilio. Door zijn krachten te bundelen met ServiceNow wil Sigelman zijn visie verder realiseren en de manier waarop bedrijven werken transformeren.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home