Magic Leap 2 vanaf 30 september op de markt voor 3.299 dollar

Magic Leap 2

De nieuws AR-bril van Magic Leap is vanaf eind september verkrijgbaar. De Magic Leap 2 heeft naast een weinig originele naam drie versies waarvan de goedkoopste 3.299 dollar zal kosten. De opvolger van de in 2018 gelanceerde Leap heeft functies waaronder een 70°-breed gezichtsveld .

De eerste versie van de Leap kende voor de toenmalige startup best wat kinderziektes. Zo liep het toestel regelmatig vast en liet de connectie van de afstandsbediening te wensen over. Onder andere daardoor flopte de headset met slechts 6.000 verkochte exemplaren in plaats van de vooropgestelde 1 miljoen.

De Magic Leap 2 omvat de headset, computer pack en de afstandsbediening. In vergelijking met de eerste versie valt op dat de headset een pak lichter (260 in plaats van 310 gram), er stijlvoller uitziet en natuurlijk een groter gezichtsveld heeft. Het toestel kan tot 3,5 uur werken en heeft een schermresolutie van 1.440 x1.760 pixels.

Budget voor ontwikkeling en testen

Voor de ontwikkeling van de Magic Leap 2 haalde het bedrijf liefst 500 miljoen dollar op. Een aanzienlijk bedrag gelet op de geflopte voorganger. Magic Leap verdeelde de Leap 2 onder verschillende partners zoals neurotech-bedrijf SyncThink en andere medische organisaties.

De Leap 2 zal uitsluitend bestemd zijn voor professionele doeleinden. De verkoop start op 30 september in de VS, Canada, Japan en Saudi-Arabië. In Europa zal de Leap 2 beschikbaar zijn in Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje.

Pittig prijskaartje

De basisversie van de Magic Leap 2 zal verkrijgbaar zijn voor 3.299 dollar. Hiervoor krijgt de klant de headset en een beperkte garantie. De Developer Pro, met software tools en toegang tot eerdere software releases, komt het een prijskaartje van 4.099 dollar. Deze versie biedt de gebruiker anderzijds een gelimiteerde interne ontwikkeling.

De Enterprise (4.999 dollar) heeft dan weer automatische kwartaal-updates en geeft de klant verschillende tools om de headset binnen de organisatie verder te ontwikkelen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home