Salesforce focust nog meer op AI binnen de retailsector

Salesforce

Nieuwe AI-commerce en marketingfuncties aangedreven door het Einstein 1-platform ondersteunen bedrijven bij het versterken van winkelervaringen.

Salesforce heeft tijdens NFR 2024 een nieuwe reeks oplossingen voorgesteld die de ervaringen van retailers en shoppers versterken met behulp van data en AI. Met generatieve AI ingebouwd in Commerce Cloud en Marketing Cloud kunnen handelaars gebruikmaken van generatieve AI-tools, inclusief real-time inzicht van klantengedrag en -voorkeuren.

Het Einstein 1-platform vormt de basis en de motor. Het maakt verbinding met retailgegevens en is geïntegreerd met grote taalmodellen (LLM’s) om real-time context, consistentie, gegevensbeheer en beveiliging te garanderen. In combinatie met data- en AI-aangedreven apps, levert dit geheel nieuwe shopper-, verkoper- en retailmarketeer-ervaringen op.

Einstein Copilot for Shoppers

Einstein Copilot for Shoppers, een nieuwe uitbreiding van Einstein Copilot, is een consumentgerichte versie van de generatieve AI-assistent die gepersonaliseerde conversaties met shoppers mogelijk maakt. Klanten kunnen producten sneller vinden en aankopen doen via interacties in natuurlijke taal op de digitale kanalen van retailers, zoals de online webshop en in messaging-apps.

Zo kan een consument bijvoorbeeld aan Einstein Copilot aangeven dat hij kampeerspullen nodig heeft voor een kampeervakantie naar een bepaalde locatie en in een bepaalde periode. Op basis van bestaande klantgegevens, zoals de locatie van de shopper en zijn aankoopgedrag in het verleden, kan Einstein Copilot een tent aanbevelen die voldoet aan de verwachte weersomstandigheden in die periode op die locatie.

Einstein Copilot voor Shoppers zit momenteel in een pilotfase binnen Salesforce en zal tegen de zomer van 2024 breed beschikbaar zijn.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home