Salesforce lanceert Einstein Service Agent om serviceproblemen op te lossen

einstein salesforce

Einstein Service Agent is niet de eerste de beste chatbot. De AI-agent begrijpt problemen van klanten en onderneemt actie zonder voorgeprogrammeerde scenario’s.

Salesforce heeft de Einstein Service Agent onthuld, een nieuwe AI-agent die is ontwikkeld om serviceproblemen autonoom op te lossen. ‘Nog een chatbot?’ horen we je al denken maar Einstein Service Agent is geen huis-tuin-en-keukenchatbot. Dit nieuwe systeem verschilt van traditionele chatbots doordat het niet beperkt is tot vooraf geprogrammeerde vragen en context of nuance begrijpt.

Einstein Service Agent maakt gebruik van het Einstein 1-platform en LLM’s om de volledige context van klantberichten te analyseren en autonoom acties te bepalen. De AI-agent kan tekst, afbeeldingen, video en audio verwerken, waardoor klanten bijvoorbeeld foto’s kunnen sturen om problemen duidelijker uit te leggen.

Dienstverlening op maat

Dankzij de integratie met Salesforce Data Cloud heeft de AI-agent toegang tot klant- en bedrijfsgegevens die nodig zijn om bijvohet probleem op te lossen, zoals productdetails, aankoopgeschiedenis, klantvoorkeuren, garantie en voorraadinformatie. Via Data Cloud en Unified Knowledge kunnen bedrijven gegevens en kennis van externe systemen integreren. De reacties van de AI-agent zijn afgestemd op de merkidentiteit en richtlijnen van het bedrijf.

lees ook

De som van 25 jaar Salesforce: data, plus CRM, plus AI, plus vertrouwen

De AI-agent is beveiligd met de Einstein Trust Layer, waardoor bedrijven duidelijke operationele grenzen kunnen stellen. Bij complexere problemen die menselijke tussenkomst vereisen, kan de AI-agent snel en naadloos de overdracht uitvoeren.

“Einstein Service Agent zal niet alleen servicetaken zelfstandig uitvoeren, maar ook menselijke medewerkers ondersteunen en de efficiëntie en productiviteit van serviceteams verhogen”, zegt Jan Verbrugghe, Senior Director Solution Engineering bij Salesforce.

Einstein Service Agent bevindt zich momenteel in de pilotfase en zal later dit jaar algemeen beschikbaar zijn.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home