LinkedIn voegt nieuwe AI-functies toe voor marketing en HR. Die moeten het bedrijven eenvoudiger maken om producten te promoten, nieuwe werkkrachten te vinden en werknemers bij te staan met persoonlijk advies.
LinkedIn slaat drie AI-vliegen in één klap met de aankondiging van Accelerate, Recruiter en nieuwe functies voor Learning. Die zijn gericht op marketeers, recruiters en werknemers die iets willen bijleren. Met deze aankondigingen doorspekt LinkedIn zijn platform verder met generatieve AI.
We beginnen met Accelerate, een AI-tool voor het opstellen van digitale marketingcampagnes. Uit eigen onderzoek kwam naar voren dat 75 procent van de marketeers generatieve AI zou willen gebruiken om sneller promotiemateriaal te creëren, en met Accelerate bedient LinkedIn hen op hun wenken.
Je voedt de tool simpelweg een link naar een productpagina en Accelerate zet dat om naar kant-en-klare advertenties, inclusief beeld en tekst. Accelerate kijkt hiervoor naar de pagina van je bedrijf en eerder advertentiecampagnes. De tool gaat nog een stapje verder en stelt ook doelgroepen voor om de campagne naar uit te sturen. Je kan bij alle voorgemaakte instellingen bijkomende uitleg vragen via de ingebouwde chatfuncties.
Recruiter en virtuele coach
De twee andere functies richten zich meer op het HR-beleid. Recruiter 2024 geeft met zijn naam al min of meer weg waar het voor dient. Veel organisaties klagen over een tekort aan personeel en LinkedIn ziet in AI daarvoor de oplossing. Zeg naar welk profiel je op zoek bent, bv. een senior marketingmanager die dicht bij je hoofdkantoor woont, en Recruiter maakt een shortlist van interessante profielen. Recruiter zal daarbij voorrang geven aan mensen die via LinkedIn aangeven dat ze openstaan voor een nieuwe uitdaging.
Tenslotte is er nog een nieuwe virtuele coach binnen het LinkedIn Learning-platform. Deze AI-bot staat je bij in het zoeken naar relevante opleidingen om je vaardighedenpalet uit te diepen. Op basis van je jobtitel kan de virtuele coach je met advies op maat bijstaan als je ergens tegen problemen aanloopt. In onderstaande demo zie je hoe dat in zijn werk gaat.
LinkedIn is grote fan van generatieve AI. De voorbije maanden rolde het ook al AI-functies uit om updates voor je te schrijven en voor grafisch design.