Google lanceert work-tracking tool Tables als experiment

Google Tables
-

Area 120, de interne broedmachine van Google, introduceert een nieuwe work-tracking tool genaamd Tables. De tool is gericht op het efficiënter bijhouden van projecten door te investeren in automatisering. 

Dankzij Tables is het niet langer nodig om notities en taken die bij een project horen handmatig bij te houden in een document. De bots van Tables sturen automatisch e-mailherinneringen wanneer taken over tijd zijn. Ook plaatsen ze chatberichten wanneer een formulier is ingevuld. Daarnaast verplaatsen de bots taken naar de werk-wachtrij van anderen in het team en updaten taken wanneer een status is veranderd. 

De oplossing is ontwikkeld voor verschillende gebruikssituaties, waaronder projectmanagement, IT werkzaamheden, customer tracking en CRM, werving van personeel en productontwikkeling. 

Handmatige processen elimineren

“Ik werk al een lange tijd in de tech-industrie, waaronder 10 jaar bij Google. Tijdens mijn jaren als arbeidskracht, heb ik het altijd lastig gevonden om projecten bij te houden. Ons team sloeg notities en gerelateerde taken op in verschillende documenten. Deze documenten raakten altijd verouderd. We moesten de data tussen documenten automatisch overzetten. Ik was veel tijd kwijt aan het coördineren tussen teamleden om prioriteiten te stellen en statussen te updaten. Ik was meer tijd bezig met het bijhouden van werk dan daadwerkelijk werken.” Zo vertelt Tim Gleason, GM van Tables over het idee achter de tool.

Tables is erop gericht om zoveel mogelijk handmatige processen te elimineren, zoals het verzamelen van data van verschillende bronnen, de data samenvoegen, plakken in een ander document en het vervolgens te overhandigen. De bots van Tables verzorgen geautomatiseerde acties en de daadwerkelijke data kan gepresenteerd worden in verschillende manieren, zoals rasterweergaves, lijsten, kaarten en Kanban borden. 

De tool werkt met bestaande Google-technologie. Daardoor is het een goede keuze voor mensen al werken met andere tools van Google. Om te beginnen met Tables, kun je data importeren vanuit Google Sheets, data delen met Google Groups en taken verdelen onder mensen in je Google Contacten. Het is ook mogelijk om te starten met een van de inbegrepen documenten. 

Area 120 tool met verdienmodel

Volgens Google is Tables voor de openbare lancering getest door duizenden actieve gebruikers voor het bijhouden van werk en samenwerken met teamleden. Tables is een van de weinige Area 120 projecten die meteen lanceren met een betaald businessmodel. Momenteel hebben Area 120 projecten als ticketverkoper Fundo, ads platform AdLingo en OrionWiFi ook betaalde modellen. 

De gratis versie van Tables ondersteunt maximaal 100 tabellen en 1000 rijen. Het betaalde plan kost 10 dollar per maand en ondersteunt tot 1000 tabellen en 10.000 rijen. Het betaalde plan bevat ook ondersteuning voor grotere bijlages, meer acties en geavanceerde opties voor geschiedenisweergave, delen, formulieren, automatisering en weergaven. 

Vooralsnog is Tables alleen beschikbaar in de Verenigde Staten. Het is nog onbekend wanneer de tool ook in andere landen beschikbaar wordt.

Tip: Google lanceert zoekfunctie voor Belgische vacatures

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home