Facebook krijgt nieuwe naam in voorbereiding van ‘metaverse’

facebook

De nieuwe naam moet duidelijk maken dat Facebook meer wil zijn dan enkel sociale media. Dat het hiermee ook potentieel de lont uit de negatieve sfeer rond het merk haalt, is handig meegenomen.

De naamsverandering staat gepland voor volgende week wanneer CEO Mark Zuckerberg de jaarlijkse Connect-conferentie opent. Die staat gepland voor 28 oktober, maar de kans is reëel dat de naamsverandering nog vlak voor het event wordt bekend gemaakt. De nieuwe naam moet het duidelijk maken dat ook als moederbedrijf opereert voor Instagram, WhatsApp, Oculus en nog andere toepassingen.

Met de naamsverandering maakt Facebook zich ook klaar voor de zogenaamde ‘metaverse’ waar het naartoe wil evolueren. Het werkt vandaag al met 10.000 werknemers aan hardware zoals AR- en VR-brillen en wil in Europa binnenkort 10.000 werknemers aanwerven voor de creatie van de metaverse.

Een nieuwe naam zou Zuckerberg potentieel goed uitkomen na de kritische uitlatingen van de klokkenluider in de VS eerder deze maand en alle andere negatieve commentaren die rond het platform hangen.

Volgens The Verge is de nieuwe naam een goed bewaard geheim binnen Facebook waar zelfs niet het hele senior leadershipteam van op de hoogte is. Een potentiële kandidaat is Horizon. Die naam wordt vandaag al gebruikt in de Oculus VR-omgeving om digitaal te werken en samen te leven en past als overkoepelende naam. Afwachten tot 28 oktober tijdens de Connect-conferentie van Facebook, of misschien zelfs iets eerder.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home