Cisco Webex wil met hulp van AI Teams en Zoom uitdagen

cisco webex

Cisco voegt een palet nieuwe AI-functies toe om de gebruikservaring van Webex over de gehele lijn beter te maken. Daarmee moet Webex een serieuze uitdager van Teams en Zoom worden.

Cisco is het volgende bedrijf dat vol de gaspedaal induwt voor de uitrol van AI-functionaliteiten. Het bedrijf kondigt een flinke dosis artificiële intelligentie aan voor het videovergaderplatform Webex, waarmee het naar eigen zegen ‘ongeëvenaarde hybride werkervaringen’ zal kunnen bieden. De toevoeging van artificiële intelligentie dient voornamelijk om de algemene gebruikservaring te verbeteren, al kan Cisco het ook niet laten om mee op de hype van generatieve AI te springen.

lees ook

Kan een netwerkspecialist zoals Cisco ook beveiligingsexpert zijn?

Eerst kijken we naar het videogedeelte. Dankzij de Super Resolution-functie zal elke vergadering voortaan in HD-kwaliteit zijn, ook wanneer je webcam dat niet ondersteunt. Ook de belichting zal kunstmatig worden verbeterd. Tijdens hybride vergaderingen waar meerdere mensen vanuit een vergaderzaal deelnemen, zal de camera zich vastpinnen op wie aan het woord is.

Is er geen afgesloten ruimte beschikbaar voor de meeting, dan kan de beheerder zelf een ruimte creëren door virtuele zones af te bakenen. Enkel wie en wat zich binnen die afgebakende zone bevindt, zal worden opgevangen tijdens de vergadering. Ook voor wie van thuis de meeting volgt, voegt Cisco wat toe. Als bijvoorbeeld de deurbel gaat midden tijdens een gesprek, laat Webex automatisch een melding zien dat je even weg bent.

Artificiële coach

Met nieuwe functies voor het Webex Contact Center wil Cisco AI inzetten voor het verbeteren van de klantervaring. Agent Answers fungeert als een artificiële coach voor medewerkers van de klantendienst. Je kan AI laten meeluisteren naar gesprekken tussen medewerkers en klanten en het gesprek in real-time meesturen.

Topic Analysis maakt achteraf analyses van de gesprekken. Dit verschaft het bedrijf in hapklare inzichten over waarom klanten naar de klantendienst bellen. Die info kan gebruikt worden om medewerkers gerichter voor te bereiden op situaties waarin ze kunnen belanden. Ook chatconversaties met klanten kan je automatisch laten samenvatten en met geautomatiseerde codering kan je de customer journey van iedere klant volledig naar je hand zetten.

Concurreren met Teams en Zoom

Cisco stopte Webex twee jaar geleden in een nieuw jasje om volop de concurrentiestrijd te kunnen aangaan in de competitieve videoconferencing softwaremarkt. Hoewel het bedrijf met trots aankondigt dat Webex tien miljoen gebruikers telt, kan het nog niet wedijveren met Microsoft Teams en Zoom. Of het toevoegen van AI-functies voor de ommekeer zal zorgen valt af te wachten, want ook de concurrentie zit niet stil op gebied van artificiële intelligentie.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home