Salesforce Commerce Cloud brengt vier nieuwe snelstart pakketten uit

Salesforce

Om klanten te helpen veranderingen te bolwerken en overeind te blijven tijdens de pandemie, brengt Salesforce Commerce Cloud vier nieuwe snelstart-pakketten uit. 

Mike Micucci, CEO van Salesforce Commerce Cloud, vertelt dat Salesfoce van steeds meer klanten hoorde dat ze hulp nodig hadden. Daarom besloot Salesforce om vier pakketten van diensten te bouwen die speciaal ontwikkeld zijn voor klanten om hun bedrijf draaiende te houden tijdens de pandemie. Om zijn klanten nog extra tegemoet te komen, heeft Salesforce SI-partners ingeschakeld die de eerste maanden alle systemen draaiende houden. 

De vier pakketten zijn onderdeel van de Salesforce Quick Start Commerce Solutions. Met Quick Start Commerce for D2C Consumer and Essential Goods kunnen klanten binnen korte tijd een website online zetten. Quick Start Commerce for Grocery and Food Service helpt restaurants en supermarkten om online bestelsystemen voor eten op te zetten. Met Quick Start Commerce for B2B kunnen bedrijven business-to-business websites opzetten. En dan is er nog Quick Start Commerce for Buy Online and Curbside Pickup, waarmee non-food bedrijven hun winkelvoorraden online kunnen zetten. 

Inspelen op veranderingen

Volgens Micucci zien webwinkels sinds we 10 weken geleden in lockdown gingen een piek die vergelijkbaar is met die tijdens de feestdagen. Salesforce klanten wilden daarop inspelen. In de eerste instantie reageerde Salesforce door informatie te geven over hoe bedrijven binnen korte tijd online kunnen gaan, maar klanten wilden iets meer concreets. 

Het hele idee achter de nieuwe Salesforce-pakketten is om bedrijven niet in maanden, maar in weken online te brengen. Om dit voor elkaar te krijgen biedt Salesforce niet alleen de juiste software, maar ook een pakket aan diensten. 

Samenwerking met partners

Om klanten zo goed mogelijk te helpen, gaan de nieuwe pakketten verder dan alleen het aanbod van Salesforce zelf. Samen met meerdere partners maakt Salesforce het mogelijk om betalingen, verzending, orderbeheer en andere gerelateerde tools aan te bieden.

Salesforce zet nog een stap verder en haalt ook de zorgen omtrent site management weg voor zijn klanten. In ieder geval tijdens de eerste maanden. Door systeemontwerpers bij het proces te betrekken, ontzorgt Salesforce zijn klanten voor de eerste drie maanden. Als klanten dat willen, kunnen ze het sitebeheer al eerder op zich nemen. Ook maakt Salesforce het mogelijk voor klanten om hun site management te blijven uitbesteden. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home