Oracle wil kant-en-klare machine learning naar kmo’s brengen met nieuwe AI-clouddienst

AI

Oracle kondigt de beschikbaarheid van zes nieuwe AI-diensten voor zijn Oracle Cloud Infrastructure platform aan. Ze zijn ontworpen als kant-en-klare oplossingen die het makkelijker maken voor ontwikkelaars om AI-diensten toe te voegen aan hun applicaties. 

Veel bedrijven willen beginnen met AI-projecten, maar weten niet zo goed hoe ze dit precies moeten opzetten, beweert Oracle Cloud Platform CTO Greg Pavlik. “Het is belangrijk voor organisaties om de kloof te dichten tussen de belofte van AI en de toepassing van AI die daadwerkelijk resultaten oplevert”, aldus Pavlik. De nieuwe AI-diensten van Oracle moeten organisaties helpen om hun AI-doelen te behalen.

Bij het toepassen van AI lopen bedrijven tegen diverse problemen aan, waaronder de schaarsheid van expertise op het gebied van datawetenschap. Ook is het voor veel bedrijven lastig om AI-modellen goed te trainen, datasilo’s af te breken of simpelweg hun producten aan de praat te krijgen in een live omgeving. 

Volgens Oracle zorgen de problemen waar bedrijven tegenaan lopen op het gebied van AI ervoor dat ze veel waardevolle tijd en middelen besteden in een poging gebruik te maken van artificiële intelligentie. Met zijn nieuwe dienst wil Oracle het een stuk makkelijker maken voor organisaties. 

Wat kun je precies met de AI-clouddienst van Oracle?

De AI-clouddienst van Oracle bestaat uit zes verschillende onderdelen:

  • OCI Language: deze tool voert tekstanalyse uit op documenten, feedback van klanten, support tickets en sociale media. De tool kan gebruikt worden voor sentimentanalyse, naamherkenning, het classificeren van tekst en het vaststellen van de kernboodschap. 
  • OCI Speech: deze automatische realtime spraakherkenningsdienst is getraind op basis van mensen met verschillende moedertalen en accenten. De dienst kan transcripties maken, bijschriften genereren, content indexeren en video’s analyseren. 
  • OCI Vision: dit is de afbeeldingherkenningstool van Oracle. De tool kan gebruikt worden voor het analyseren van documenten en het herkennen van afbeeldingen voor verschillende toepassingen in diverse sectoren. Zo kan de tool bijvoorbeeld gebruikt worden om fabrieksfouten te herkennen. 
  • OCI Anomaly Detection: deze dienst herkent onregelmatigheden in producten en diensten. De dienst kan gebruikt worden om fouten te herkennen, zodat deze snel opgelost kunnen worden. Tevens heeft de dienst meerdere API’s en SDK’s, zodat ze geïntegreerd kan worden in verschillende bedrijfsapplicaties. Organisaties kunnen OCI Anomaly detection onder meer gebruiken voor het detecteren van fraude. 
  • OCI Forecasting: deze analysetool kan verschillende cijfers binnen het bedrijf voorspellen, zoals omzet, benodigde middelen en productvraag. De tool bevat onder meer een betrouwbaarheidsinterval en legt de voorspellingen ook uit. Hierdoor begrijpen gebruikers beter waar voorspellingen vandaan komen en kunnen ze afwegen in hoeverre ze hun beslissingen erop baseren. 
  • OCI Data Labeling: deze dienst wordt gebruikt om de datasets die gebruikt worden in AI-modellen te labelen. Gebruikers kunnen data verzamelen, creëren en doorzoeken. Via zowel een gebruikersinterface als een API is het vervolgens mogelijk om de data te labelen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home