Oracle lijft Red Bull Racing F1-team in als klant

red bull F1

Oracle krijgt er met Red Bull Racing Honda een zichtbare klant van zijn cloudaanbod bij. De samenwerking moet aantonen dat Oracle kan meevechten met de grote cloudspecialisten op het vlak van data-analyse.

Oracle probeert al jaren zijn Oracle Cloud Infrastructure als relevant af te doen, ondanks het erg povere marktaandeel. AWS, Microsoft Azure en Google zijn veel groter, net als de Chinese cloudspecialisten en IBM. In de berekening van het cloudmarktaandeel valt Oracle doorgaans onder ‘anderen’. Een zichtbare samenwenwerking moet die perceptie verbeteren.

Oracle gaat in zee met Red Bull Racing Honda. Dat F1-team heeft al vier wereldtitels op zijn conto en is de grootste uitdager voor Mercedes wanneer het nieuwe seizoen zondag van start gaat. Formule 1 wordt als sport gedreven door data. Verregaande analyse van telemetrie beïnvloedt de beslissingen en prestaties van teams tijdens de race, terwijl sponsors als AWS inzichten tot bij de kijkers brengen.

Analyse

In eerste instantie zal de Oracle Cloud Infrastructure inzetten om Red Bull te helpen bij de verbetering van de prestaties van de wagens aan de hand van machine learning en analytics. De Customer Experience-toepassingen van Oracle moeten de relatie met de fans dan weer een boost geven.

De samenwerking is een zichtbare overwinning voor Oracle die verder niet veel meer voorstelt. Formule 1 barst van de technologiesponsors en samenwerkingen. Het is desalniettemin goed voor Oracle dat het voor de ogen van de wereld nog eens op topniveau kan meespelen op het vlak van cloud.

lees ook

Wat bedrijven kunnen leren van technologie in de Formule 1

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.