Salesforce kondigt een suite van nieuwe tools aan die bedrijven ondersteunen bij een veilige heropstart te midden van de coronacrisis.
Nu verschillende landen, waaronder ook België, hun lockdownmaatregelen beginnen te versoepelen, komt de economie geleidelijk aan weer op gang. Om bedrijven te helpen bij een veilige heropening, introduceert Salesforce enkele nieuwe producten.
Bedrijven staan bij die heropstart immers voor enkele belangrijke uitdagingen, omdat ze daarbij rekening moeten houden met geldende voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk tegen te houden.
Personeel spreiden
Het aanbod van Salesforce omvat onder meer een managementsysteem om personeel in shifts te beheren, zodat de dichtheid wordt verminderd, en pauzes en andere knelpunten waar veel werknemers samenkomen, beter kunnen worden gespreid. Het personeel kan zo bijvoorbeeld worden georganiseerd om op afwisselende dagen naar kantoor te komen.
Daarnaast biedt Salesforce ook nog een gezondheidscontrolesysteem om de gezondheid van werknemers en bezoekers te controleren en op te volgen, om zo meer geïnformeerde beslissingen te maken over onder meer welke kantoren open kunnen of beter weer tijdelijk sluiten, en welke werknemers beter van thuis uit blijven werken.
Emergency response
In samenwerking met Accenture werd een tool voor emergency response management gebouwd. Die is in de eerste plaats bedoeld voor publieke gezondheidsinstellingen en overheidsinstanties, maar kan ook door bedrijven worden gebruikt. De tool kan onder meer worden gebruikt voor contact tracing.
Tot slot kunnen bedrijven alle interne en publieke data over het virus en de toestand van hun werknemers verzamelen in een centraal dashboard, om zo over bedrijfslocaties heen een compleet overzicht te krijgen van de situatie en beslissingen daarop af te stemmen.
De nieuwe tools worden aangeboden via Salesforces SaaS-formule en kosten tussen 5 en 50 dollar per gebruiker per maand.