Microsoft Azure krijgt managed service om technische problemen sneller te verhelpen

Microsoft lanceert een nieuwe managed service op zijn cloudplatform. Azure Managed Grafana moet het eenvoudiger maken om technische problemen in hun cloudomgevingen op te sporen en te verhelpen.  

Microsoft voegt binnenkort de dienst Azure Managed Grafana toe voor alle Azure-klanten. Dat gebeurt zodra de dienst uit de previewfase wordt gehaald.

Bestaande dienst als basis

Zoals de naam verklapt is de dienst het resultaat van een samenwerking met Grafana Labs. Dat bedrijf bezit een platform waarop administratoren data kunnen verzamelen over applicaties, virtuele machines en andere componenten. Op basis van deze data kunnen IT-teams problemen in de cloud opsporen.  

Het platform Grafana kan meerdere soorten data bijhouden en omzetten in grafieken. De visualisering maakt het eenvoudiger om de oorzaak van technische problemen aan te duiden.

De commerciële versie van het platform vormt de basis voor de nieuwe dienst van Microsoft Azure.

Azure Managed Grafana

Bedrijven zullen de nieuwe dienst kunnen gebruiken zonder de onderliggende infrastructuur te moeten beheren of onderhoudstaken uit te voeren. De dienst kan technische problemen opsporen in Azure en andere cloudplatformen en bij on-premises infrastructuur. Rivaliserende cloudaanbieder AWS beschikt al langer over dezelfde dienst.

De dienst werkt samen met Azure Active Directory, waardoor gebruikers eenvoudig onderdelen kunnen beveiligen. Verder integreert de dienst met Azure Monitor, daardoor kunnen gebruikers gegevens bijhouden dat aangeeft of de onderdelen van hun cloudomgevingen betrouwbaar werken. Microsoft voorziet verschillende vooraf ingestelde dashboards in de dienst, wat bedrijven tijd bespaart. Tot slot integreert Azure Managed Grafana met Azure Data Explorer, een dienst om real-time data te verwerken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home