Google introduceert Mission Critical Services voor cloudplatform

Google Cloud

Google wil meer enterprises naar zijn cloud lokken met de introductie van Mission Critical Services. Die dienst brengt extra ondersteuning voor kritieke workloads met zich mee.

Google lanceert Mission Critical Services (MCS) voor het Google Cloud Platform. MCS komt als dienst beschikbaar voor Premium Support-klanten van de Google Cloud. Het aanbod moet enterprises helpen in de bescherming van hun kritieke workloads. Met MCS biedt Google advies en bijstand, al neemt het niet de volledige verantwoordelijkheid voor de workloads op zich.

De dienst is gebaseerd op de best practices die Google zelf volgt voor zijn eigen cloudinfrastructuur. Experts van Google werken onder MCS samen met klanten aan de optimalisatie van hun workloads in de cloud. Ze kijken daarbij naar onder andere de architectuur, controle en beheer en de monitoring. Twee keer per jaar helpen de specialisten met een opfrissing van de kritieke workloads, zodat die optimaal blijven draaien op de cloudinfrastructuur. Google wil zo met zijn eigen expertise de vinger aan de pols houden en voorkomen dat er iets misloopt.

Snelle noodhulp

Doet er zich toch een akkefietje voor, dan genieten klanten van non-stop ondersteuning. Binnen de vijf minuten voorziet Google een controlekamer met experten die live naar het probleem kijken. MCS moet enterprises zo de best mogelijke ondersteuning geven voor hun belangrijkste workloads. Dat moet op zijn beurt weer meer grote bedrijven overtuigen om GCP te verkiezen boven AWS of Azure.

Google werkt heel hard aan een push om enterprises te verleiden. Onder CEO Thomas Kurian hervormde GCP zijn verkoopmodel en kreeg de cloud een grotere focus op de noden van grote bedrijven. De introductie van GCP kadert in de aanhoudende verbetering van het platform in die richting.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.