Einstein AI-dienst van Salesforce groeit dramatisch sinds pandemie

Salesforce Einstein
Salesforce Einstein - Salesforce Einstein

Einstein, de AI-tool van Salesforce, kent een enorme groei sinds de start van de corona-pandemie. Vandaag levert de tool meer dan 80 miljard AI-voorspellingen per dag verspreid over alle klanten en diensten van de CRM-specialist.

Einstein doorgaat een explosieve groei sinds de start van de Covid-19-pandemie. De AI-dienst van Salesforce wordt drastisch meer ingezet door de klanten van de CRM-specialist en dat in alle  domeinen. Vandaag voorziet het platform meer dan 80 miljard voorspellingen per dag, verspreid over alle producten waarin de AI-tool zit geïntegreerd.

Salesforce vermoedt dat de pandemie organisaties heeft gedwongen om te investeren in technologie die snel een meerwaarde biedt. Voorspellingen van Einstein laten werknemers toe doelgerichter aan te slag te gaan met concrete inzichten, en dat past volgens het bedrijf in dat plaatje.

Stijging in alle domeinen

Einstein for Service, waaronder bots en andere automatiseringen van service-gerelateerd werk valt, groeide met 300 procent sinds februari van dit jaar. Vergeleken met een jaar eerder gaat het zelfs om een stijging van 680 procent. Einstein for Commerce, dat inzichten en voorspellingen genereert, groeide met 300 procent tegenover 2019.

Voor de versie van de AI in de marketingcloud van Salesforce was er een stijging van 67 procent, Einstein for Sales wordt 32 procent meer gebruikt. In die context helpt de AI verkopers om leads om te zetten in klanten op basis van eerdere interacties. Einstein Search verwerkt tot slot meer dan 1,5 miljoen zoekopdrachten per maand, waarbij de vraag in natuurlijke taal wordt gesteld.

lees ook

Salesforce combineert Tableau en Einstein in Tableau CRM

De hoge cijfers tonen aan dat AI als technologie volwassen genoeg is om directe meerwaarde te bieden. Dat weten klanten, die er niet meer van terugschrikken om de mogelijkheden te omarmen. Dat de technologie van Salesforce naadloos integreert met de suites die de klanten al gebruiken, maakt de stap natuurlijk klein.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home