Salesforce combineert Tableau en Einstein in Tableau CRM

Salesforce stopt de AI en analytics-capaciteiten in Tableau. Het resultaat heet Tableau CRM en wordt onderdeel van de Salesforce CRM-workflow.

Tableau combineert zijn datavisualisatieplatform met Einstein Analytics. Dat resulteert in een nieuw aanbod: Tableau CRM. Tableau CRM zal integreren met de Salesforce CRM-workflow. Tableau is sinds vorig jaar onderdeel van Salesforce nadat het bedrijf van Marc Benioff er 15,7 miljard euro voor neertelde.

Het gecombineerde aanbod zorgt voor nieuwigheden als ‘Einstein Discovery in Tableau’. Daarmee kunnen gebruikers de AI op zoek laten gaan naar patronen in hun datasets. Verder maakt Einstein voorspellingen mogelijk en zal de software concrete suggesties doen in begrijpelijke taal. Gecombineerd met de BI-capaciteiten van Tableau moet dat overzichtelijke en bruikbare inzichten teweeg brengen.

Verdere integratie

Op termijn moeten Einstein en Tableau verder met elkaar integreren. Deze eerste stap vergroot alvast het potentieel van Einstein Analytics en Einstein Discovery. Salesforce gebruikte die laatste technologie al om suggesties in verband met klantenrelaties te genereren, maar de onderliggende code kan veel meer.

Samen met Tableau lijkt Salesforce resoluut de weg van de data analyse in te slaan. Daar loopt het bedrijf niet alleen. Ook Microsoft zet sterk in op de ontsluiting van data door gewone werknemers in de plaats van datawetenschappers, onder andere met de verdere ontwikkeling van Power BI. Zo komende twee bedrijven die op het eerste zicht verschillende activiteiten hebben, toch meer en meer in elkaars vaarwater.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home