Slack schorst accounts van Russische klanten zonder waarschuwing

De impact van de maatregelen die Salesforce treft tegen Rusland worden langzaam duidelijk. Een aantal Slack-accounts van Russische gebruikers zet het bedrijf namelijk op non-actief.

Enkele Russische gebruikers melden dat ze niet langer kunnen inloggen op hun Slack-accounts. De actie gebeurde zonder aankondiging, meldt Axios. Gebruikers hadden bijgevolg geen tijd om data te downloaden of een ander communicatiekanaal te voorzien. Nefast voor Russische organisaties die hun interne communicatie volledig organiseerden via het platform en bestanden deelden via het platform.

Aan Axios meldt het bedrijf activiteiten op te schorten om te voldoen aan de sancties die de Verenigde Staten oplegt. Het bedrijf laat daarbij weten dat Slack ook onder de regelgeving valt: “…inclusief in sommige omstandigheden het opschorten van accounts zonder voorafgaande kennisgeving, zoals wettelijk verplicht.”

Salesforce staakt activiteiten

De melding kwam er althans niet voor Slack in het bijzonder. Salesforce, moederbedrijf van Slack, plaatste namelijk op 7 maart een blog waarin het duidelijk maakt activiteiten in Rusland te staken. “We hebben geen fysieke verkoopkanalen in Rusland. Via resellers en andere kanalen hebben we een zeer klein aantal in Rusland gevestigde klanten en we zijn vorige week begonnen met het beëindigen van die relaties.”

Slack schorst hoogstwaarschijnlijk de toegang tot het account op het moment dat een abonnement verloopt. Betalingsplannen lopen zowel maandelijks als jaarlijks, dus nog niet alle Russische organisaties zijn momenteel afgesloten van het communicatieplatform.

lees ook

Microsoft schort eveneens verkoop producten en diensten op in Rusland

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home