ServiceNow wijst naar structurele digitalisering voor goede kwartaalresultaten

ServiceNow

Volgens ServiceNow is de huidige digitaliseringsgolf meer dan een reactie op de pandemie. De structurele verschuiving laat zich op een positieve manier voelen in de kwartaalresultaten.

ServiceNow pakt overtreft de verwachtingen voor het vierde kwartaal van zijn fiscaal jaar 2021. De omzet bedroeg 1,629 miljard dollar: 29 procent meer dan een jaar eerder. Analisten hadden slechts 1,6 miljard dollar voorspeld. Het bedrijf heet momenteel 1.359 klanten lopen die goed zijn voor één miljoen dollar of meer ieder jaar. 135 nieuwe contracten van die grootteorde werden het afgelopen kwartaal getekend. Voor het volledige fiscaal jaar 2021 ziet ServiceNow een omzet van 5,573 miljard dollar: 30 procent meer dan vorig jaar.

Structurele vraag

CEO Bill McDermott wijst voor de goede cijfers naar de aanhoudende digitaliseringsgolf. Die werd volgens hem in gang getrapt door de pandemie, maar groeide intussen uit tot een structurele trend. McDermott verwacht dan ook dat de vraag niet zal afnemen. “De technologie-strategie is de business-strategie geworden”, zegt de CEO daarover.

ServiceNow ziet voor zichzelf een duidelijk groeitraject. Tegen 2026 moet de omzet op jaarbasis verdrievoudigen naar 15 miljard dollar. “We groeien zoals een start-up met de rendabiliteit van een wereldwijde marktleider”, aldus McDermott.

ServiceNow haalt momenteel grote contracten binnen in sectoren zoals IT-servicebeheer, IT-operations-beheer, HR en CRM.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home