Salesforce voegt Loyalty Management toe aan Customer 360

Salesforce kondigt een nieuwe dienst aan die B2C- en B2B-klanten helpt om getrouwheidsprogramma’s op te zetten en te beheren. De nieuwe Loyalty Management-dienst is gebouwd op het Customer 360 programma. 

Loyalty Management maakt het mogelijk voor bedrijven om een ‘verbonden getrouwheidservaring te bieden over de gehele klantreis’, zoals Salesforce het zelf zegt. De dienst is geïntegreerd met Digital 360, Service Cloud en Tableau. 

“Klanten worden lid van loyalty programma’s voor de belofte van een meer gepersonaliseerde en relevante ervaring, maar krijgen veelal te maken met een algemene benadering die wordt toegepast op elk lid”, zegt David Schmaier, CEO van Salesforce Industries. 

“Loyalty Management stelt bedrijven in alle industrieën in staat om hun loyaliteitsprogramma’s te verbeteren van een transactionele naar een mensgerichte benadering die mogelijkheden biedt om gepersonaliseerde momenten te creëren voor het bouwen van een relatie met elke klant.” Zo vertelt Schmaier over de nieuwe functie. 

Waarom loyaliteitsprogramma’s juist nu belangrijk zijn

Loyaliteitsprogramma’s zijn niet nieuw, maar worden wel steeds belangrijker voor bedrijven. Nu ons leven grotendeels online plaatsvindt, is het moeilijker voor bedrijven om contact te houden met klanten. Loyaliteitsprogramma’s zijn een manier om te zorgen dat klanten zich verbonden blijven voelen met bedrijven. 

“Organisaties met veel klantloyaliteit doen het beter dan hun concurrentie. Daarom is het cruciaal dat ze hun klanten voorzien van waarde en onvergetelijke ervaringen om vertrouwen op te bouwen”, zegt Salesforce Industries CEO David Schmaier. 

Wat kun je verwachten van Loyalty Management?

De Loyalty Management dienst van Salesforce brengt onder andere de volgende mogelijkheden met zich mee:

  • Programma-management: biedt vooraf ingestelde programma’s voor B2B- en B2C-gebruikssituaties in verschillende industrieën
  • Gepersonaliseerd loyalty-aanbod: maakt het mogelijk voor bedrijven om verschillende segmenten van hun leden in te stellen en zo te zorgen dat hun loyalty-aanbod uniek en gepersonaliseerd is
  • Integraties met Service Cloud, Marketing Cloud, Customer Audiences 360 en AppExchange partners. Loyalty Management is ook te integreren in bestaande systemen, waaronder een externe CDP of marketing automation tool
  • Prestaties van het loyaliteitsprogramma kunnen worden gemeten met Tableau CRM voor Loyalty Management

Het nieuwe Loyalty Management is beschikbaar vanaf februari 2021. Salesforce maakt het prijskaartje dat aan de dienst hangt pas bekend bij de lancering.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home