Salesforce gaat zakelijke Netflix lanceren met Salesforce+

content marketing on demand

Salesforce denkt dat het grote publiek zit te wachten op een veelvoud aan Salesforce-geïnspireerde videocontent en werkt daarom aan de lancering van een eigen videostreamingdienst.

Goed nieuws voor wie bladert door de catalogus van Netflix, Amazon TV of Disney+ en teleurgesteld is door het gebrek aan Salesforce-gerelateerde succesverhalen of nieuwsshows: de CRM-reus gaat zijn eigen streamingdienst lanceren. Die heet Salesforce+ en zal in eerste instantie gratis zijn.

Salesforce+ wordt een exclusieve Salesforce-affaire zonder externe advertenties. De streamingdienst moet in september al van start gaan en zal vier kanalen bevatten. Onder Primetime vind je nieuws en aankondigingen, Trailblazer bevat content gerelateerd aan personeelstraining, Customer 360 staat bol van succesverhalen van Salesforce-klanten en Industry Channel richt zich met specifieke content op gerichte verticale markten.

Nieuwe marketingstrategie

Salesforce denkt dat mensen zitten te wachten op videocontent van het bedrijf. De succesvolle SaaS-provider laat zich voor zijn beslissing leiden door het succes van zijn digitale events tijdens corona en de fysieke daarvoor. Tijdens de pandemie onderscheidde Salesforce zich van andere organisaties door content te streamen van erg hoge kwaliteit met productiewaardes die talkshows op tv evenaarde. De meer dan honderdduizend mensen die in 2019 nog naar Dreamforce in San Francisco afzakten, moeten dan weer bewijzen dat er een markt is voor de videodienst.

lees ook

Salesforce koopt Slack: waarom is dat belangrijk?

Salesforce meent het met zijn plannen voor Salesforce+ en nam al zeker 50 experts in dienst om het project in goede banen te leiden. In totaal sturen die honderden mensen aan die zich inzetten voor de lancering van de streamingdienst. Dat doen ze onder de vlag van Salesforce Studio’s.

Reclame on demand

Salesforce+ moet de visie van Salesforce naar klanten en prospecten brengen in de plaats van klassieke white papers. De SaaS-reus denkt dat het tijdperk van de droge white paper voorbij is en hoopt met zijn streamingdienst een aantrekkelijk alternatief te bieden.

In eerste instantie is het niet de bedoeling dat Salesforce+ geld opbrengt. Je kan de streamingdienst dus beter zien als een erg ambitieus reclameproject. We zijn erg benieuwd naar de toekomst van de streamingdienst en de actuele vraag naar reclamevideo’s on demand van de CRM-specialist. De plannen zijn in ieder geval ongezien. Salesforce+ zal gelijktijdig met Dreamforce 2021 wereldwijd lanceren.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home