Nvidia kondigt geavanceerde tools aan waarmee ontwikkelaars aan het metaversum vorm kunnen geven. Gebouwen, objecten, maar ook avatars en digitale tweelingen van bedrijfsomgevingen kunnen met het vernieuwde Nvidia Omniverse snel gecreëerd worden en realistischer ogen.
In het metaversum wil ook Nvidia zich als merk laten gelden. Daarom zal het bedrijf Nvidia Omniverse flink uitbreiden. Ontwikkelaars kunnen ermee aan de slag om virtuele werelden, digitale tweelingen en avatars te bouwen.
lees ook
Nvidia Omniverse biedt virtuele 3D-wereld voor ontwerpteams
Realistische avatars
Bij de creatie van avatars zet het merk met de nieuwigheden in op het realisme van de online personages. Daartoe wordt PhysX geüpdatet en kan het programma voortaan beter menselijke emoties en gezichtsbewegingen creëren.
Verder doet AI-tool Audio2Face zijn intrede. De tool werkt op basis van audiobeschrijvingen en zet deze om in gezichtsuitdrukkingen voor avatars.
Zakelijk nut
De avatars moeten ook voor zakelijke gebruikers van pas komen, aangezien Nvidia een toekomst ziet waarin bedrijven de klantendienst naar het metaversum brengen.
Alle aanpassingen om avatars realistisch te laten reageren en rondwandelen, bundelt Nvidia onder de naam Omniverse Avatar Cloud Engine (ACE). “ Met Omniverse ACE kunnen ontwikkelaars hun avatar-applicatie bouwen, configureren en implementeren in elke engine in elke publieke of private cloud”, vertelt Simon Yuen, director van graphics en AI bij Nvidia.
Voor zakelijke gebruikers kan het metaversum verder dienen als een testruimte. Aangezien Modulus wordt toegevoegd, is het eenvoudig om een digitale tweeling van een gedeelte van het bedrijf te creëren. Daar kunnen machine learning-modellen op worden losgelaten, die getraind werden in de echte wereld, om na te gaan wat het effect zou zijn op het bedrijf van een bepaalde beslissing.
De opgesomde updates zullen algemeen beschikbaar zijn in het voorjaar van 2023.
Sneller werken
Tot slot wordt er aan de software gesleuteld om het proces van 3D-ontwikkeling te versnellen. Kaolin Wisp voegt het bedrijf daarom toe. Het gaat om een PyTorch-tool-bibliotheek voor deep learning en verkort de implementatieduur van nieuwe trainingsmodellen.
Instant NeRF moet dan weer de creatie van 3D-objecten verkorten. Als ontwikkelaar moet je enkel een 2D-beeld scannen en de software zal het automatisch in een 3D-object omvormen en in het metaversum plaatsen.