Het Microsoft Digital Marketing Center is een gratis alternatief voor websitebouwers zoals Wix, One.com of Squarespace.
De nieuwe functie geeft kmo’s dankzij handige drag-and-drop-elementen snel een professioneel ogende website. Het biedt tal van templates aan om met een basisidee aan de slag te gaan. Grafisch doet Microsoft heel wat dingen achter de schermen, maar er zijn ook wel zaken die kmo’s zelf moeten invullen voordat Microsoft een basiswebsite kan genereren:
- Titel en omschrijving
- Actieknoppen (bellen, mailen, offerte aanvragen)
- Openingsbeeld
- Zakelijke samenvarring
- Berichten op sociale media
- Galerij
- Reviews
- Contactinformatie
- Links naar sociale accounts
Microsoft Digital Marketing Center
In een blog waarin Microsoft het nieuwe Digital Marketing Center verder uitlegt, kan je zien hoe je statische informatie kan toevoegen aan de website en artikelen kan inplannen voor verschijnen op sociale media. Er zit ook een hele analytics-suite achter het nieuwe platform, maar hier begrijp je waarom het aanbod van Microsoft gratis is.
Om maximaal gebruik te maken van het Microsoft Digital Marketing Center, moet je een Microsoft Ads-account koppelen. Hiermee kan je impressies, clicks, conversies, engagement en lezerspubliek analyseren. Je bent echter niet verplicht om zo’n account aan te maken indien je dat liever niet doet. Je kan een nieuwe website aanmaken enkel met een focus op sociale media-opties.
Dat neemt niet weg dat de meest interessante functies achter de Microsoft Ads-muur worden weggestopt. Wie interesse heeft als kmo en handig en snel een website wil bouwen, kiest bij het inschrijven liever voor de sociale media-optie om te proeven wat de Microsoft-tool allemaal kan. Wil je meer, dan is een Microsoft Ads-account de volgende stap om geld te verdienen.
Wil je een stap verder gaan? Lees dan zeker onze vier stappen richting een efficiënt gebouwde website.