Facebook richt zich met nieuwe tool op kmo’s

Facebook introduceert Business Suite, een tool waarmee kmo’s hun social media pagina centraal kunnen beheren. Met de tool maakt Facebook het eenvoudiger om gerichte advertenties te creëren. Dit kan zorgen voor een boost in inkomsten uit advertenties voor Facebook. 

Business Suite komt in de vorm van een mobiele applicaties die organisaties in staat stelt om hun Facebook, Messenger en Instagram te beheren vanuit één centrale interface. In de toekomst wordt mogelijk ook WhatsApp hieraan toegevoegd. 

Een deel van de app geeft inzicht in de recente activiteit van klanten op de pagina’s van een bedrijf. Met een andere functie kunnen bedrijven communiceren met deze klanten. Ook bevat Business Suite een planner waarmee organisaties posts kunnen publiceren op het moment dat de meeste van hun klanten online zijn. 

Nog een functie die onderdeel uitmaakt van de nieuwe Business Suite tool, is de mogelijkheid om vragen op te slaan als templates. Hierdoor kunnen organisaties veelgestelde vragen sneller beantwoorden en zo tijd besparen. 

Makkelijker om effectieve advertenties op te zetten

Op een ingebouwd analytics dashboard kunnen Business Suite-gebruikers zien hoeveel betrokkenheid hun inspanningen opleveren. Bedrijven kunnen het dashboard gebruiken om te zien welke promoties het beste werken. Op basis van deze inzichten kunnen ze advertentiecampagnes inzetten om meer potentiële klanten te bereiken.

Het ingebouwde analytics dashboard maakt het niet alleen makkelijker voor kmo’s om effectieve advertenties op te zetten, maar het helpt ze ook een groter ROI te behalen. Dit kan kmo’s aansporen om meer gebruik te maken van advertenties, wat weer zorgt voor meer omzet.

Business Suite rolt deze maand nog uit naar iOS en Android. Facebook geeft nog aan van plan te zijn na verloop van tijd de focus van de app verder uit te breiden en naast kmo’s ook te richten op grotere bedrijven.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home