Dynatrace en ServiceNow verdiepen hun strategische samenwerking om organisaties te helpen bij het automatiseren van IT-processen met behulp van AI.
Dynatrace en ServiceNow kondigen een meerjarige samenwerking aan die gericht is op het verbeteren van IT-operaties bij gezamenlijke zakelijke klanten. Door hun platformen beter op elkaar af te stemmen, willen ze organisaties in staat stellen om sneller problemen te signaleren, oorzaken te achterhalen en automatisch passende oplossingen te activeren.
Krachten bundelen
Dynatrace brengt zijn ervaring in deterministische en agentic AI in voor het analyseren en oplossen van problemen in cloud- en AI-native omgevingen. ServiceNow vult dit aan met AI-agenten en AIOps-functionaliteiten die IT-servicemanagement en operationele processen automatiseren.
lees ook
ServiceNow introduceert AI Experience: voordeur voor Enterprise AI
Wederzijds gebruik
Naast technologische integratie gaan beide bedrijven ook elkaars oplossingen gebruiken binnen hun eigen organisatie. Zo zal Dynatrace ServiceNow inzetten voor interne processen zoals HR Service Delivery, Enterprise Service Management en Asset Management. ServiceNow op zijn beurt zal Dynatrace gebruiken om observability in zijn digitale activiteiten te verbeteren.
De inzichten die beide bedrijven uit deze interne toepassingen halen, zullen dienen om de gezamenlijke oplossingen verder te optimaliseren.
