Canva voert forse prijsverhoging door voor Teams-abonnement

canva

Het ontwerpplatform Canva verhoogt vanaf volgend jaar zijn prijzen aanzienlijk voor Teams-abonnementen naar 90 euro per jaar, per gebruiker.

Het ontwerpplatform Canva communiceerde recent een forse prijsstijging aan zijn klanten met een Teams-abonnement. In de mail aan zijn klanten staat te lezen dat de prijzen vanaf 27 december 2024 zullen stijgen naar 90 euro per gebruiker per jaar, met een minimum van 3 teamleden. Dit brengt het jaartotaal van het abonnement op 270 euro. Canva, dat oorspronkelijk bekend stond als een betaalbaar en gebruiksvriendelijk alternatief voor bijvoorbeeld Adobe, wijt de prijsverhoging aan de groeiende generatieve AI-tools.

Prijsverhoging

Canva communiceerde de prijswijziging van het Teams-abonnement in een mail aan klanten, waarin staat: “Omdat we Canva blijven verbeteren, hebben we de prijs van ons Canva Teams-abonnement gewijzigd naar 90,00 euro per jaar per persoon (minimaal drie personen).

lees ook

Canva introduceert Enterprise-formule voor grote bedrijven

Bestaande gebruikers met een Teams-abonnement krijgen een korting van 30 procent aangeboden voor het eerste jaar van deze nieuwe prijs, waardoor het abonnement zou neerkomen op 189,00 euro / jaar voor de eerste twaalf maanden. Nadien stijgt de prijs voor het Teams-abonnement naar 270 euro per jaar, op basis van het huidige aantal gebruikers.

Generatieve AI-tools

De reden voor de aanzienlijke prijsverhoging heeft te maken met de groeiende generatieve AI-tools die het ontwerpplatform biedt. Canva schrijft in zijn mail aan klanten dat ze “dankzij deze wijziging geweldige producten kunnen blijven bouwen, zoals onze Visual Suite, Magic Studio, merkbeheertools en andere veelgevraagde functies.”

Canva startte ooit als een betaalbaar product dat een alternatief biedt voor bijvoorbeeld Adobe. Het sprak voornamelijk kleine ondernemingen aan die hiermee een uitgebreide toolkit aan ontwerpmogelijkheden in handen had. Met deze prijswijziging lijkt Canva af te wijken van dat imago.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home