FritzBox-fabrikant AVM doopt zichzelf om tot ‘FRITZ!’

FritzBox-fabrikant AVM doopt zichzelf om tot ‘FRITZ!’

De Duitse netwerkspecialist AVM verandert zijn bedrijfsnaam naar FRITZ! De wijziging moet zorgen voor meer herkenbaarheid en een eenduidige merkidentiteit.

AVM is de Duitse netwerkspecialist die netwerkapparatuur zoals routers en smart home-producten produceert. AVM schuilt zich achter zijn bekende  klinkt je ‘FRITZ!’-lijn, die jou misschien wel bekend in de oren klinkt. En laat dat net de reden zijn waarom AVM zijn naam wijzigt, om meer “herkenbaarheid en een eenduidige merkidentiteit neer te zetten”, aldus FRITZ! in een persbericht. Voor klanten, partners en leveranciers verandert er niets aan de dienstverlening of het productaanbod.

Eenduidige merkidentiteit

AVM gaat voortaan verder onder de naam FRITZ! De naamswijziging moet de afstand tussen het bedrijfsmerk AVM en de productlijn FRITZ! verkleinen. In Duitsland is FRITZ! volgens het bedrijf bekend bij ongeveer 80 procent van de consumenten. AVM als merk is aanzienlijk minder bekend.

lees ook

AVM toont nieuwe FRITZ!-producten voor Wi-Fi 7 en glasvezel

Voor klanten, leveranciers en partners verandert er niets aan de dienstverlening of het productaanbod. De producten blijven bestaan onder de naam FRITZ!, net als voorheen. De bedrijfsnaam AVM GmbH wordt wel aangepast naar FRITZ! Bvba. Het bedrijf wil met deze stap duidelijkheid scheppen tussen de bedrijfsnaam en de merkidentiteit die in de markt al breed gedragen wordt.

Koppeling product en producent

De producten van AVM droegen altijd al de naam FRITZ!, zoals de FRITZ!Box-routers en FRITZ!Repeater. Door ook als bedrijf dezelfde naam te hanteren, wil FRITZ! de koppeling tussen producten en producent versterken. Volgens het bedrijf moeten klanten en partners profiteren van een eenvoudiger herkenbare merkstructuur.