ServiceNow zet extra in op cybersecurity met nieuwe Microsoft-integraties

ServiceNow

Tijdens zijn Knowledge 2021-conferentie kondigt ServiceNow nieuwe integraties met Microsoft-producten aan. Het doel hiervan is om de cybersecurity binnen enterprises efficiënter te maken. 

ServiceNow biedt een cloud platform voor het beheren van IT-activiteiten binnen bedrijven. Beheerders gebruiken dit platform voor een groot deel van hun werk, zoals het openen van support tickets en het delen van data over technische problemen met collega’s. Als aanvulling hierop biedt ServiceNow een aantal meer gespecialiseerde functies, waaronder cybersecurity. 

De integraties met Microsoft-producten breiden de beveiligingsmogelijkheden van ServiceNow uit. Dat gebeurt voornamelijk door een aantal veelvoorkomende taken te automatiseren, wat beheerders veel tijd bespaart. 

Nieuwe integraties

ServiceNow werkte al samen met Microsoft en heeft al meerdere integraties met Microsoft producten, zoals Microsoft Graph Security IP. Met de nieuwe integraties breiden de organisaties hun samenwerking verder uit. ServiceNow kondigt integraties aan met Microsoft Teams, SharePoint, Threat Vulnerability Management en Azure Sentinel. 

Bedrijven die Microsoft Teams gebruiken, kunnen vanaf nu een workflow opzetten in ServiceNow die cybersecurity-problemen detecteert en automatisch een chat opent waar beheerders samen aan het incident kunnen werken. Het idee hierachter is om tijd te besparen en de reactie op incidenten beter te organiseren. De data die beheerders delen in de Microsoft Teams-chat wordt automatisch gesynchroniseerd met een log in ServiceNow. 

De SharePoint integratie is ontwikkeld voor gevallen waar een chat niet voldoende is om data rondom een incident te delen. Dankzij de integratie kan ServiceNow automatisch SharePoint-mappen creëren voor het opslaan van bestanden gerelateerd aan het incident. Dit komt van pas wanneer er een ingewikkeld probleem is waar meerdere teams aan werken, zoals een actief datalek. 

Threat Vulnerability Management

Samenwerking is net het enige aspect wat ServiceNow wil vereenvoudigen met de nieuwe integraties. Het platform integreert daarom ook de Threat Vulnerability Management tool van Microsoft. Hierdoor ontstaat een nieuwe functie die de meest urgente cybersecurity-problemen identificeert. Om de ernst van een incident te beoordelen, kijkt het platform automatisch naar meerdere factoren, zoals hoe belangrijk de getroffen systemen zijn.

De laatste integratie die ServiceNow voor nu toevoegt is Azure Sentinel. Met deze ‘security information and event manager’ kunnen beheerders meldingen van meerdere cybersecurity systemen in één centrale plaats bekijken. De integratie maakt het makkelijker voor IT-teams om toegang te krijgen tot cybersecurity-informatie.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.