Twee startups uit de Gentse innovatiestudio StarApps zetten belangrijke stappen naar internationale groei. Introw, specialist in het stroomlijnen van salespartnerschappen, sluit een nieuw partnerschap met HubSpot. Dropon, dat software ontwikkelt voor leveringsoptimalisatie, richt zich op internationale markten, te beginnen met Nederland.
Dropon: Efficiëntie in last-mile-logistiek
Dropon helpt bedrijven zoals Colruyt Group en Foodbag met het optimaliseren van leveringen. De software biedt routeplanning, real-time tracking en naadloze klantcommunicatie. Klanten besparen hiermee tussen 5% en 22% aan kilometers en tot 80% op planningswerk.
Na een omzetgroei van 40% in 2024, richt Dropon zich op internationale expansie. “We starten met Nederland, waar we al een sterke basis hebben,” aldus mede-oprichter Anthony Viaene. “Onze focus ligt op het blijven innoveren en het verbeteren van klantervaringen.”
Introw: Snel en efficiënt samenwerken met partners
Introw biedt een platform waarmee bedrijven onder andere eenvoudig klantgegevens en verkoopscontent kunnen delen met hun netwerk van partners. Dankzij de samenwerking met HubSpot krijgt Introw toegang tot een markt van 29 miljard dollar. Momenteel bevindt 20% van hun klanten zich al in de VS.
Volgens mede-oprichter Andreas Geamanu maakt de snelle implementatie het platform uniek: “Waar traditionele oplossingen maanden duren, kost het bij ons slechts enkele minuten om een partnerportaal op te zetten.” De integratie met HubSpot zorgt ervoor dat klantgegevens altijd up-to-date blijven in het CRM-systeem.