Zo bereid je je voor op grote verkoopgebeurtenissen

commerce

Stel je voor dat vandaag dé dag is, de grote dag waarop jouw product onverwacht in de schijnwerpers komt te staan voor de wereldwijde media. Denk je dat dit niet zal gebeuren? Het is wel degelijk gebeurd, zelfs bij een groot bedrijf.

Herinner je je nog toen de Nike-website crashte tijdens Black Friday en veel klanten hun online aankopen niet konden voltooien? Verschillende grote retailers kampten met websitecrashes: verloren inkomsten, beschadigde merken en gefrustreerde en teleurgestelde klanten als gevolg.

Terwijl online verkoopgebeurtenissen blijven groeien, groeien ook de potentiële winsten. Black Friday in 2022? De totale online verkoop bedroeg $9 miljard, terwijl Cyber Monday $11 miljard binnenhaalde. Dit fenomeen verdwijnt niet snel.

In 2022 steeg de online uitgaven tijdens Black Friday met 2,3% ten opzichte van het voorgaande jaar. Ongeveer 76% van de shoppers plande om hun vakantieaankopen volledig online te doen.

Van 1 oktober tot 31 december 2022 bedroeg de daadwerkelijke omzet $283 miljard. De beste online deals vinden plaats tussen 12:01 uur op de dag voor Thanksgiving en 15:00 uur op Black Friday. Dit draagt bij aan een groeiverwachting van bijna 11% tussen 2023 en 2027.

Op wereldwijde schaal is online winkelen enorm gegroeid. Zo is het Chinese feest Singles’ Day uitgegroeid tot een van de grootste e-commerce winkeldagen van het jaar. Vorig jaar steeg de online bruto merchandise waarde (GMV) van 840 miljard RMB in 2020 naar 952 miljard RMB ($136 miljard).

Dus wat kunnen we hieruit halen? Online retailers moeten zich voorbereiden op zowel de grote geplande verkoopgebeurtenissen als onverwachte situaties. Een robuuste prestatieteststrategie in combinatie met de beste tools kan hierbij helpen.

OpenText wijst je in onderstaande white paper de weg naar robuuste prestaties, zodat je ervoor kan zorgen dat jouw online retailwebsite een succes wordt zonder tegenvallers. Testen en simuleren is de oplossing. Ontdek hoe OpenText LoadRunner Cloud je daarbij kan helpen.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.