Geavanceerd IT Service Management: wat is het, en waarom heb je het nodig?

technologie op kantoor

IT-servicemanagement (ITSM) is een IT-managementdiscipline die al meer dan drie decennia oud is, maar leeftijd doet er hier niet toe.

Waar het echt om gaat is hoe goed je organisatie ITSM gebruikt om te voldoen aan de huidige en toekomstige bedrijfsbehoeften, en of oudere ITSM-mogelijkheden nog steeds geschikt zijn voor het doel.

Om aan de veranderende bedrijfsbehoeften te voldoen, moet je ITSM-oplossing:

  • Gebruik maken van de 2020 ITIL 4 body van best practice richtlijnen voor servicemanagement.
  • De impact van de wereldwijde pandemie op de digitale transformatiestrategieën en nieuwe manieren van werken van bedrijven weerspiegelen.
  • Gebruik maken van technologische vooruitgang in zowel IT-infrastructuren als ITSM-tools.

Begin 2022 zeiden lezers van ITSM.tools dat veranderde ITSM-mogelijkheden het ding was dat ze het meest wilden. Dit antwoord versloeg de populairste keuzes van 2021, waaronder digitale transformatie, kunstmatige intelligentie (AI), automatisering, mensen, enterprise service management en ITIL 4.

Het goede nieuws is dat de volgende generatie ITSM al deze opties van 2021 en meer omvat. We noemen de volgende generatie ITSM advanced ITSM. Om je te helpen begrijpen wat geavanceerde ITSM is en waarom het belangrijk is, kijken we in onderstaande white paper van OpenText naar hoe veranderende bedrijfsvereisten geavanceerde ITSM definiëren, waarom het nodig is om een fundament te leggen voor geavanceerde ITSM en waarom de volgende generatie ITSM technologie vereist die geschikt is voor het doel.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home