Epic onthult Unreal Engine-prijsplan voor niet-game-ontwikkelaars 

Het nieuwe prijsplan voor de Unreal Engine van Epic Games is bekend voor niet-game-ontwikkelaars en gaat van kracht tijdens de release van de nieuwe Unreal Engine 5.4.  

Epic Games, ontwikkelaar van Fortnite, kondigde een nieuw prijsplan aan voor niet-game-ontwikkelaars om de Unreal engine te gebruiken. Het jaarabonnement bedraagt 1.850 dollar ‘per stoel’. De nieuwe prijs is enkel van toepassing op games die gemaakt zijn met de nieuwste versie van Epic’s Engine, die eind april gelanceerd wordt.  

Prijs per stoel

Het nieuwe prijsplan voor Unreal Engine, voor niet-game-ontwikkelaars, zal neerkomen op 1.850 dollar voor een jaarabonnement ‘per stoel’. Het is verschillend van het bestaande, op royalty’s gebaseerde model dat bestemd is voor game-ontwikkelaars. 

Dit jaarabonnement geeft ontwikkelaars toegang tot de Unreal Engine, Twinmotion real-time visualisatietool en de RealityCapture fotogrammetriesoftware. Epic plant deze tools te bundelen voordat ze eind 2025 geïntegreerd worden in de Unreal engine. Afzonderlijk zijn ze ook verkrijgbaar. 

Niet voor iedereen

De prijs is niet voor alle niet-game-ontwikkelaars van toepassing. Bedrijven met minder dan 1 miljoen dollar aan jaarlijkse bruto-inkomsten, studenten, docenten en hobbyisten worden vrijgesteld van het nieuwe prijsplan, net zoals bedrijven die plug-ins maken voor de Unreal Engine. Bij die laatste ontvangt Epic zijn deel via het inkomstenaandeelmodel in zijn Unreal Engine Marketplace.  

De prijswijziging is enkel van toepassing op de nieuwste versie: Unreal Engine 5.4. Ontwikkelaars die versie 5.3 of eerder gebruiken, kunnen pas van de nieuwe prijs genieten als ze een upgrade uitvoeren. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.