Zes maanden geleden kondigde Atlassian zijn virtuele AI-assistent Rovo AI aan. Die bevat zoek- en chatgebaseerde AI-tools om workflows in Rovo’s productgamma te automatiseren.
Rovo AI is vanaf nu beschikbaar voor alle klanten van Atlassian. Die AI-assistent moet teams beter laten samenwerken en heeft drie prominente functies. De zoekfunctie Rovo Search is vooral gefocust op data ophalen uit Atlassian-producten zoals Jira en Confluence, maar kan ook werken in uit externe SaaS-tools zoals Slack, Figma, Google Drive, en GitHub. In de komende maanden zal Rovo Search naar verwachting 80 connectoren ondersteunen, weet Techcrunch.
Automatiseren van workflows
Klanten kunnen daarnaast Rovo Chat gebruiken om snel informatie terug te vinden over projecten, taken of bedrijfsdata. Dankzij een Google Chrome-extensie kan de AI-chatbot op elke website gebruikt worden.
Een ander interessant onderdeel van Rovo AI zijn de Rovo Agents, AI-agents die repetitieve taken voor werknemers automatiseren. Zo hebben ze meer tijd voor belangrijker werk. Er zijn een 20-tal AI-agents beschikbaar met ieder hun eigen expertise, zoals het schrijven van opmerkingen bij een nieuwe release of het vertalen van tekst. Gebruikers kunnen ook hun eigen agents ontwerpen om een specifieke workflow te automatiseren.
AI-agents zijn aan een sterke opmars bezig, volgens OpenAI worden ze binnenkort mainstream. Door de laatste nieuwe taalmodellen voelen gesprekken met AI-agents soepeler en natuurlijker aan dan ooit tevoren. Atlassian zal geleidelijk aan zijn AI-agents en hun vaardigheden uitbreiden. Nu werkt het bedrijf al samen met Appfire, Usertesting, Onward en Zapier.